دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
چون باد بهاران شو , شوریده و مستان شو
جوشیده و جانانه , چون باده ی پختان شو
ابروت به بند انداز, وان سرمه به مژگان کِش
چون ان گُل سُرخینه تفتیده و بریان شو
گیسوی خود افشان کن , جون برگ درختان شو
از مسجد و میخانه بیرون زده , عریان شو
چون شعشعه ی تارا رخشان و نمایان شو
از باد بهارانم سبزینه و خندان شو
لولی و لوندی کن , چون یک بت فتان شو
برگیر مرا در بر , مستانه و لرزان شو
در پیکره ی هستی افسانه ی مستی شو
چون چهچهه ی مرغان خنیاگر بستان شو
شهزاده ی این هستی ماییم و رَهِ رَستی
چون فصل ربیع امد , ازاده چو مرغان شو
دلبسته ی یک یارم , وابسته به یک تارم
مخمور می صافی , در زمره ی یاران شو
ان لعبت زیبا را , باید که به چنگ ارم
گر عشق ازل خواهی , رخساره نمایان شو
گر میکده را جویی , باید که تو رسوا شد
چون بیده ی مجنونی چرخنده و رقصان شو
حیرانی ما بنگر , ما تشنه لبان بنگر
سیراب نما بیدل , صهبای خماران شو
..............................................................................................................
20 / 12 / 91
|