سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 2 دی 1403
    22 جمادى الثانية 1446
      Sunday 22 Dec 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۲ دی

        عصر یخبندان است!

        شعری از

        دانیال فریادی

        از دفتر نرگس های سوخته نوع شعر دوبیتی

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۲۷ شماره ثبت ۱۰۱۹۰۹
          بازدید : ۴۴۳   |    نظرات : ۳۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر دانیال فریادی

        عصر یخبندان است!
        هویت ان ستاره ی
        مجروح شناسایی نشد!
         
        دیریست چشمانم زندانی
        مژه های به هم چسبیده ام
        هستتد!
        نسل کشی اجداد بشر
        حرف اضافه ایست
        در دفتر ثبت احوال 
        گربه های خواب الودرا
        واکسن هاری می زنند!
        کسبه های دوره گرد را
        به خوردن یک فنجان قهوه ی داغ
        دعوت می کنم
         
        با تشکر:
        دانیال فریادی
        با نقد خویش راهگشا باشیم
         
         
         
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        مهرداد عزیزیان
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۵۹
        سلام به دانیال فریادی عزیز
        و سلام خدمت جناب رضاپور گرامی
        فقط مینویسم بدلیل جمله ای که زیر شعرتان نوشتید و این جمله را اجازه ای از طرف شما دوست گرامی برای اظهار نظر فرض کردم.
        " پای نقد دوستان بنشینیم"
        با چراغ سبزی که دادید نقد بنده به سروده ی شما( که البته تغییر یافت) و به جوابیه ای که در نقد دوست گرامی دادید به شرح زیر است.
        از بدو پیدایش،کشف،ابداع یا اختراع ِ شعر ِ موزون و منظم، تا به امروز فقط در کشور ما میلیون ها نفر موفق به سرودن شعر موزون ،در قالبهای استاندارد،با رعایت قوانین حوزه ی شعر ِ کلاسیک شده اند.
        در میان این جمع میلیونی صدها هزار نفر موفق به انتقال تمامو کمال و صد در صدی مفهوم،منظور و احساس ِ خود به مخاطب شده اند. و در میان این هزاران هزار نفر جمعیتی مثلا فرض بفرمایید ۲۰۰ نفری ( مثلا برای عدد دهی گفتم) به شهره ی شهر ِ شعر ِ موزون و متوازن ِ ایران تبدیل شده اند.
        وقتی شما میفرمایید:
        "ولی واقعا من همیشه ردیف قافیه و وزن را زنجیری به دست و احساس شاعر میدانم"
        این وظیفه ی بنده و البته دیگر عزیزان است که به بحث وارد شوند.
        اگر به جای "شاعر" که مفهومی چند هزار نفری را در کشور شامل میشود میگفتید " خودم"
        هیچ بحثی میان ما شکل نمیگرفت.
        چون شما کاملا مختار و مدیر ِ فکر و اندیشه و قلم خود هستید.
        ولی فهوای کلام شما را اینگونه تفسیر میکنم که میخواهید قاعده ای را که در ذهن دارید به تمامی شاعران تعمیم دهید و به همین، دلیل آنکه موزون و مقفا و قانونمند، در چارت ِ کلاسیک شعری میسراید موظّف به شفاف سازیست.
        بنده به عنوان کسی که سعیش در مقفا و موزون سرودنست به شما دوست عزیز عرض میکنم نتیجه گیری ای که برای خودتان کرده اید بنظرم کاملا برعکس است.
        قافیه،وزن و ردیف ،عمق و اعتبار دست و احساس ِ شما را بیشتر هم میکند.
        مورد دوم اینکه ،شما نمیتوانید موزیسین باشید و بگویید " گام" مرا محدود میکند! شما باید به اصول زیبایی شناسی ِ نُت ها احترام بگذارید چون این ماحصل قرنها آزمون و خطا در موسیقی توسط اندیشمندان ِ این حوزه است. همیشه و همیشه در موسیقی فاصله ی" سوم و پنجم" مطبوع است! چه ما قبول کنیم و چه نکنیم. منتها در حوزه ی موسیقی مباحثی پیش آمده که آهنگ ساز را در جهت ِ بهبود خلق یا همان دست باز بودن کمک میکند ،مثلا : مُدِلاسیون( پرده گردانی) که همان رفتن از یک مرکز تُنال به گام دیگر است.یا حتی بدون تغییر گام مثلا تبدیل مینور ِ طبیعی به مینور هارمونیک و مجددا بازگشت به مینور ِ طبیعی، که تمامِشان به سان ِ ابزاری در دست نوازنده و آهنگساز هستند ،ولی..
        " تمام معجزه ی موسیقی با همان هفت است "
        یا حتی در گامهای شرقی و پنتا تونیک با ۵ نت!
        هیچ موسیقی دانی هنوز ادعا نکرده این نتها دست و پای من را بسته اند و نمیگذارند من حرفم را بزنم.
        میلیاردها آهنگ با همین نتها نوشته شده در صدها سبک ِ متفاوت.
        حال عده ای هم میخواهند نوآور باشند که در کلیت خوب است اگر ختم نشود به
        ۴ دقیقه و ۳۳ ثانیه سکوت ِ جان کیج!!!
        که البته خواهان و مدافعان ِ سینه چاک ِ بسیاری هم دارد.
        عرضم این است که اگر به هنر شعر مانند موسیقی نگاه کنیم در همه جا رعایت قواعد زیباست.
        حال عده ای دست به نو آوری هم میزنند
        در موسیقی میشود مثلا " پروگرسیو راک"
        در شعر میشود " نیمایی" و " سپید"
        که همگی ارزشمندند چون به واقع قانون دارند .
        در شعر سپید قانون داریم ،به نوعی میتوان گفت، به هم ریختگی ِ منظم داریم!
        یعنی برخی قواعد شکسته شده ولی بی قاعده به هیچ وجه!
        اتفاقا بنده معتقدم نیمایی سراها و سپید سراهای چیره قلم،بسیار به قواعد ِ ساختاری ِ قالبشان اهمیت میدهند و چه بسا بیشتر از من ِ کهن سُرا از دیدن یک سری جمله که به اسم سپید بر جایی نقش میبندد برآشفته میشوند.
        کما اینکه من هم از دیدن اثری که دکوری کلاسیک دارد ولی قانون کلاسیک ندارد ناراحت میشوم.
        آنقدر نوشتم که یادم رفت میخواستم چه بگویم!
        شعر کلاسیک قطعا ،بی قانون توفیق چندانی نخواهد یافت. و شعر نو نیز قطعا بدون اصول خاص خودش توفیقی نمیابد.
        قانون و قاعده دو نعمتند!
        نمیتوان پشت خودروی شعر نشست و گفت،کمربند مرا اذیت میکند پس نمیبندم.
        چراغ راهنمایی برای من نیست پس از آن رد میشوم.
        پول بیمه ندارم پس ماشینم را بیمه ی ثالث نمیکنم.
        شب است منتها من چراغهایم را روشن نمیکنم.
        از سمت چپ سبقت گرفتن دست و پای من را میبندد پس من بعضی وقتها از راست سبقت میگیرم.
        سرعت مجاز حوصله ام را میبرد پس من هر جا دوست داشتم گاز میدهم
        و و و .......
        در این صورت احتمال رخ دادن فاجعه وجود دارد دانیال عزیز.

        در پناه آفریدگار شعر
        بسُرای تا که هستی که سرودن است بودن
        🌺🌺🌺

        محمد علی رضاپور
        محمد علی رضاپور
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۳۶
        سلام و درود و ارادت
        جناب عزیزیان عزیز خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        دانیال فریادی
        دانیال فریادی
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۴۳
        سلام دوست من ممنون از پیام و نصایح درست شما
        ولی من کلی گفتم برای من یک سخت است با شعر کلاسیک حرف دلم را راحت بزنم اولش من گفتم چون در این سبک مبتدی هستم من تا چشم باز کردم شعر خواندن را با اشعار فروغ و شاملو و اخوان و نیما شروع کردم .این به نظرمن سلیقه ای باشد شایدم ... ..
        مثلا من از خواننده که سنتی میخوانند زیاد لذت نمیبرم
        وبر عکس از رپ خوانها لذت میبرم
        وقتی ما بزرگانی همجون حافط سعدی مولاتا خیام وبقیه....پ
        ان بالا داریم حالاشعر کلاسیک و پر غلط سرون من به چه درد میخورد
        و دورد بر شما که این سخن ناپخته من دلیلی شد که نقد زیبای شعر را بخوا
        نم
        در پناه خدا همیشه شاد باشید
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        دانیال فریادی
        دانیال فریادی
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۰۲:۰۰
        سلام مجدد به استاد مهرداد گرامی
        این را هم بگوییم که بر عکس عقیده خیلی ها که می گویید باید اول شاعر کلاسیک گوی خوبی باشید تا بعد ها به شاعری نیمایی یا سپید گو تبدیل شوید
        من استادی را می شناسم که در شعر کلاسیک زبان زده عام و خاص است ولی در شعر نیمایی یا حتی سپید به قول خودش قلم ش می لرزد
        وتا حال نتوانسته یک شعر نیمایی یا سپید ماندنی بگویید


        با تشکر مجدد خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۲۷
        از هر دو عزیز سپاسگزارم
        🙏🙏🙏
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۵۷
        درود بر شما جناب عزیزیان خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد قنبرپور(مازیار)
        محمد قنبرپور(مازیار)
        سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۵۸
        مهرداد مهربان خندانک
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۴۲
        درود بزرگوار
        جالب و زیبا بود
        دو بیتی نبود خندانک
        دانیال فریادی
        دانیال فریادی
        يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵
        سلام بر استاد مهربان
        ممنون از لطف شما


        این شعر را شما به چه دلیل دوبیتی نمیخوانید؟؟
        من در کلاسیک مبتدی هستم لطفا راهنمایی کنید! خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد علی رضاپور
        يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۲۷
        سلام و درود
        دانیال عزیز خندانک

        شعر زیبایتان در قالب رباعی است
        البته با کمی لغزش وزنی که نیاز به ویرایش
        در آن هست.
        مصراع اول و چهارم مشکل کوچک وزنی دارند:
        در اول، بجای \\\\\\\\\\\"خزان\\\\\\\\\\\" (فعلا بدون توجه به معنا) لازم است کلمه ای بیاید مثل خزانه یا مثلا بهاره یا مثلا نشانه و... (بر وزن فعولُ: تَتَن تَ).
        در مصراع آخر، یک هجا اضافی است
        یعنی بجای \\\\\\\\\\\"نیافته\\\\\\\\\\\"
        باید (فعلا بدون توجه به معنا) بگوییم
        \\\\\\\\\\\"نیافت\\\\\\\\\\\" یا مثلا نیاز یا مثلا قرار
        (بر وزن فعول: تَتَن تَ).
        از نظر معنایی هم
        در مصراع دوم، گویا منظور از \\\\\\\\\\\"تار\\\\\\\\\\\"
        همان تاری یا تاریکی و ظلمت باشد
        که به دلیل مشکل وزن، به این صورت
        نارسا در آمده است.
        در مصراع آخر هم طبعا باید بجای
        نیافته، واژه ی مناسبی جایگزین کنید.
        شاید با توجه به منظوری که احتمالا از این رباعی در نظر داشته اید،
        بجای نیافته، عبارت \\\\\\\\\\\"به خواب\\\\\\\\\\\" مناسب باشد
        بویژه این که همراه با \\\\\\\\\\\"بیدار شدم\\\\\\\\\\\" استفاده می شود و تناقض زیبایی می سازد
        و اگر نمی پسندید، \\\\\\\\\\\"سراب\\\\\\\\\\\" یا واژه یا عبارتی دیگر.
        از نظر قافیه هم، در رباعی و همچنین دوبیتی،
        بجز مصراع سوم - که قافیه ی اختیاری دارد -
        بقیه ی مصراع ها هم قافیه اند.
        در رباعی شما، \\\\\\\\\\"دیدم خود را\\\\\\\\\\" ردیف است چون قبل از قافیه (ای که البته در این شعر، موجود نیست) تکرار شده
        پس نیاز هست به کاربرد قافیه درقسمت قبل از آن.
        رباعی شما را با حفظ حداکثر آنچه خودتان به کار برده اید، بنده، این طور ویرایش می کنم
        و البته خودتان برای ویرایش های بعدی، صاحب اختیار هستید:

        تا سبز شدم، بر آب (خوانش: بَراب) دیدم خود را

        تابنده شدم، سراب دیدم خود را

        بیدار شدم، ز دام غفلت جستم

        یابنده شدم، به خواب دیدم خود را.

        اما اگر بخواهیم از جنبه ی مثبتش نگاه کنیم
        می توانیم رباعی را این طور تمام کنیم،
        مثلا

        زیبایی بی حساب دیدم خود را.

        موفق باشید خندانک
        دانیال فریادی
        دانیال فریادی
        يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۴۹
        سلام
        وتشکر از راهنمای شما دوست گرامی
        ولی واقعا من همیشه ردیف قافیه و وزن را زنجیری به به دست و احساس شاعر میدانم
        واگر ان مقدار تعییر را باید انجام شود دیگر ان احساس و معنای دلخواسته من از دست خواهد رفت
        وبه قول نعروف عطا یش را به لقایش می بخشم
        با تشکر خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۵۷
        درود بر شما خندانک
        ارسال پاسخ
        رضا حمیدی راد(احسان)
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۱۱
        با سلام و عرض ادب و احترام
        هم خدمت صاحب اثر و هم خدمت دوستانی که نظر دادند و هم منتقدین گرامی
        مطالبی را بیان کنم
        با اجازه

        عصر یخبندان است!
        هویت ان ستاره ی
        مجروح شناسایی نشد!

        دیریست چشمانم زندانی
        مژه های به هم چسبیده ام
        هستتد!
        نسل کشی اجداد بشر
        حرف اضافه ایست
        در دفتر ثبت احوال
        گربه های خواب الودرا
        واکسن هاری می زنند!
        کسبه های دوره گرد را
        به خوردن یک فنجان قهوه ی داغ
        دعوت می کنم

        ابتدا باید عرض کنم قالب دو بیتی یکی از قالب های بسیار زیباست که قواهد خاص خودش را داارد
        دو بیتی با رباعی در دید اول کاملا شبیه هم هستند و گاها دیده شده است
        که که خوانند گان شعر را دچار اشتباه و سر در گمی کرده است

        1 - سروده زیبای شما به هیچ وجه دو بیتی نیست و در زمره اشعار کلاسیک قرار داه نمی شود
        2- تراوش زیبای ذهنتان - برخلاف نظر دوست عزیرزم رضا پور
        رباعی هم نیست
        بنده در این اثر دل نشینتان اثری از وزن معمول و عروض مشاهده نکردم

        وزن رباعی قالبا بر وزن

        ( لا حول ذولا قوه الا بالله ) است
        ضرب آهنگ و خوانش رباعی کوبنده و به قولی سقت و محکم است

        نمونه

        گر می نخوری طعنه مزن مستان را
        بنیاد مکن تو حیله و دستانرا
        تو غره بدان مشو که می مینخوری
        صد لقمه خوری که می غلام‌ست آنرا
        خیام

        در رباعی همانطور که مشاهده نمودید در دو بیت شاعر تمام حرفش را می زند که اگر در قالب مثبلا غزل می خواست بگوید حد اقل در پنج بیت به بالا
        می توانست منظورش را برساند

        توضیح دو بیتی را نیز در شعر آقای امیر حسین علینژاد عرض کردم


        نمی دانم چرا آقای رضا چور عزیزم فرموه اند این سروده قشنگتان در قالب رباعی است

        به هر حال از خوانش شعرتان لذت بردم


        از نقد دوستان سپاس

        ممنون از رهنمون های دوستم
        آقای مهرداد عزیزیان

        دوستتان د ارم خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک

        .
        دانیال فریادی
        دانیال فریادی
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۴۱
        سلام استاد گرانقدر
        شعر اولم دوبیتی با روباعی بود
        و هم فکری اقای رضاپور ویرایش شد ممنون از لطف شما خندانک خندانک

        تا سبز شدم بر اب دیدم خود را
        تابنده شدم سراب دیدم خود دا
        بیدارشدم ز جام غفلت جستم
        پاینده شدم به خواب دیدم خود را

        تابنده=درخشان

        با تشکر
        مجدد خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۵۸
        درود بر شما خندانک
        ارسال پاسخ
        دانیال فریادی
        دانیال فریادی
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۲۱
        خندانک خندانک خندانک خندانک


        خندانک خندانک


        تشکر فراوان بانوی...



        سپاس خندانک
        محمد باقر انصاری دزفولی
        يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۴۱
        بداهه ای تقدیم شماشاعرگرامی
        دوبیت هایت نوریست
        چون قرص ماه
        که در شب شود
        فانوس را ه
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        دانیال فریادی
        يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۰۶
        سلام استاد مهربان

        ممنون از تطر لطف شما

        خندانک خندانک
        محمد قنبرپور(مازیار)
        يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۳۶
        سلام دانیال عزیز خندانک خندانک خندانک
        دانیال فریادی
        يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۵۸
        سلام مازیار عزیر


        ممنون از لطف شما



        سپاس خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        محمد علی رضاپور
        يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۵۶
        خب، می توانی بجای رباعی،
        گونه ی دیگری از شعر را انتخاب کنی
        ولی رباعی بی وزن و قافیه و... معمولا چنگی به دل نمی زند مثل خانه ی بدون در و پنجره است.
        می توانی مثلا بجای ساخت این جور خانه ای، بیایی و در فضای باز و طبیعت زیبا، آلاچیق مانندی باز بسازی (با شعر سپید یا...)
        رضا حمیدی راد(احسان)
        رضا حمیدی راد(احسان)
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۱۴
        عزیز دلم
        مگر رباعی بی وزن و قافیه داریم ؟؟؟
        ارسال پاسخ
        دانیال فریادی
        يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۳۵
        سلام محدد به دوست مهربانم

        با احازه شما کللا
        شعرم عوض کردم خندانک خندانک خندانک


        سپاس خندانک خندانک خندانک خندانک
        محمد علی رضاپور
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۳۱
        سلام و درود و ارادت خندانک خندانک خندانک
        محمد علی رضاپور
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۳۴
        سلام و درود دوباره
        جناب دانیال عزیز خندانک

        شما فرمودید شعرم را نقد کنید و بنده هم
        کلی وقت گذاشتم و نقدش کردم.
        طبعا اگر می دانستم شعری را که نقدش کردم، کلا تغییر می دهید،
        خودم را برای نقد آن به زحمت نمی انداختم.
        درست است که سرودن در قالب های سنتی، سخت تر است اما همان اول از کوره در نرو!
        موفق باشید!
        دانیال فریادی
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۰۲:۱۴
        سلام به استاد مهربان
        پورش مرا بپذیرد خندانک خندانک خندانک خندانک
        واقعا زحمت کوشیدید
        باز ممنون از شما
        ولی این شعر# بداهه به ذهن امد وقتی شنیدم کشور زیبای افغانستان به دست طالبان (حکومتی شیعه کش )افتاده است
        احساس کردم برای ایشان عصر یخبندان شروع شده است
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        واقعا از نقد زیبای شما بسیار اموختم

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        محمد علی رضاپور
        محمد علی رضاپور
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۰۷:۱۴
        سلام و درود
        احسنت بر شما
        که درد اجتماعی را، می فهمید خندانک
        ارسال پاسخ
        سارا (س.سکوت)
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۰۳:۵۵
        درود بر شما بزرگوار
        بسیار زیبا ست
        موفق باشید خندانک
        خندانک خندانک
        دانیال فریادی
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲
        سلام بانوی گرامی



        ممنون از لطف شما




        سپاس

        خندانک خندانک خندانک خندانک
        آرمین پرهیزکار
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۲۴
        درود بر شما
        زیبا بود
        خندانک
        خندانک
        خندانک
        خندانک
        دانیال فریادی
        دانیال فریادی
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۱۲
        سلام ارمین جان



        ممنون ار لطف شما



        سپاس خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        معصومه خدابنده
        دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۳۵
        درود بر شما
        🌿🎋
        دانیال فریادی
        دانیال فریادی
        سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵
        خندانک خندانک خندانک خندانک



        خندانک خندانک


        سپاس بانوی خندانک
        ارسال پاسخ
        مینا فتحی (آفاق)
        چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۰۲:۱۴
        درود بر شما و قلم زیبا یتان

        زیبا سرودید
        خندانک خندانک

        پاینده و برقرار باشید
        دانیال فریادی
        چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۰۱
        سلام بر بانوی مهربان



        ممنون از تطرلطف شما




        سپاس خندانک خندانک خندانک خندانک
        قربانعلی فتحی  (تختی)
        چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۳۱
        درود برشما
        عالی بود خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        دانیال فریادی
        پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۳۷
        سلام استاد گرامی



        ممنون از شما

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        6