امید ِ وطن❤🌹
گر تو به اندازهی
تکه گیاهی به خاک
ریشه دوان کردهای
صبری کن از زیرِ خاک
سر بکشی سربلند
آنچه که من دیدهام
در گذر ِ روزگار
ریز به پیمانهات
بهتر از آن هست آر
سر بکشم سربلند
بیرمق از چرخشت
مست شوم؛ مست ِ مست
وقتِ فتادن زمین
تا که بگیریم دست
سر بکشانی به بند
کشت مرا موی تو
بوی ِ گریزان ز تن
عطر ِ چه پوشیدهای
یا که برون پیرهن
رایحهات را مبند
سیب، تو را سجده و
بِه، به دلت ملتمس
جامهی گلهای ما
در نظرت مندرس
باز کن ای جان کمند
نشئه کند جان ما
صحنهی طنازیات
قصهی لیلی بخوان
با لب ِ شیرازیات
گاه کمی هم بخند
گاه نشین در چمن
گه به خرامان بیا
دور مشو گر شدی
سایه به سامان بیا
دور کنم از گزند
ساقی ِ جام ِ جهان
روحِ امیدِ وطن
عاشق ِ دیرینهات
مانده در این انجمن
تا که بیافتد پرند
#صادق_کیانی
#بیستوسوم_آبان۹۹_ساعت۲۱
#تقدیم_به_شما_امید_کیانی_به_مناسبت_۲۴آبانماه_میلادتان
پ.ن:
داداش عزیزم، تولدت مبارک😘❤💐
تقدیمی بسیار زیبا و دلنشین بود
مبارک اخوی گرامی باشد