شنبه ۳ آذر
شال ثمین شعری از صادق کیانی (صادق)
از دفتر دفتر اول نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۰۴ شماره ثبت ۱۱۸۸۰۹
بازدید : ۲۱۶ | نظرات : ۰
|
دفاتر شعر صادق کیانی (صادق)
آخرین اشعار ناب صادق کیانی (صادق)
|
به رنگ ِ سبز، میآید نگاه و موی و ابرویت
به جنگ نقش میآید حریر-ابریشمِ مویت
مناجاتی است میخواند کنار سبزه گل با من
به دامن رقص میآرد اگر صحرا شود کویت
تو را سرباز در بستان، سپاهی داری از شمشاد
شکوفه نیز میریزد به رسم بوسه گر سویت
به آهو گفت چشمانت به جادو گفته دستانت
به کندو لعل میگوید زمان در پیچ گیسویت
به دریا موج میداند؛ به دریاچه گل نیلو
به جرعه دست میگوید طراوت میدهد جویت
شبیه سیب، سرخی تو کمی مانند نارنجی
انار انگور عنابی، که دارد درکی از خویت؟
غزل در شعر میآیی کنی دیوانه ساقی را
به عطرت مست میخواند نوازد کوبه پهلویت
|
|