جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
دوش امد یک ندا سمت بهشت
موسی عمران بشد طرٍف کنشت
------
گفتمش رفتن کنشت از بهر چه
گفت بهر انچه در انجا نوشت
-----
پرسجو کردم بگو موضوع چیست
اشکارم شد که مردان پلشت
-----
بر سر انجا نوشته با حروف عبرنی
ما و موسی در بهشت از یک سرشت
-----
موسی عالی نسب چون این بدید
در هماهنگی با کروبیان از فرشت
-----
پاک کرد این جمله افسانه را
چونکه صهیون با هریمن همسرشت
-----
گفت موسی نی شما از ما سرشت
زاده اید از اهرمن هنگام کشت
-----
ما کجا و قتل پاکان زمین
اینهمه بیداد و ظلم خود نوشت
------
کوه صهیونم کجا بوده ست در تورات من
طور سینین و ید بیضاییم اویم نهشت
-----
ای ملاعین زمین افسانه ها را بس کنید
حرمت ما را نگهدارید و راضی سرنوشت
-----
از سلیمان و ز داودم سخن کمتر کنید
چون شما جالوتیانید و پلیدان کنشت
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.