جمعه ۲ آذر
( ناوک مژگان یار ) شعری از سید علیرضا خوانساری(بیدل)
از دفتر شعرناب نوع شعر
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ ۱۶:۱۱ شماره ثبت ۸۶۶۱
بازدید : ۸۳۴ | نظرات : ۰
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
ناوک مژگان زیبایت مرا افسانه کرد
خود بگو چشمان شهلایت دگر با ما چه کرد
-------
ما به وصف ان نگاه پر ز مهرت مانده ایم
دیگران را من ندانستم چه ها بود و چه کرد
------
ابروانت چون کمانی, ناصیه مهتاب شب
زلف و گیسوی شفق گونت نگر با ما چه کرد
------
تا که افشاندی تو ان زلف سیاه پر شکن
بینوای عاشق سوداییت را او چه کرد
------
ان انارین لب دهد امید صهبایی شگرف
انکه نوشد ساغرت دل را چه کرد
------
ان لب و چشم و جبین و گیسوان افشان تو
دین و دل از ما ربوده گو حیاتم را چه کرد
------
گردنی افراشته با گیسوانی چون کمند
ای طبیبان چاره این درد را باید چه کرد
------
داده بر باد صبا ان گیسوان چون شفق
دل چو افسون کرده ای جان را چه کرد
------
گر چه تو افسون نمودی این دل بیچاره را
پاسخ پروردگارم را تو اخر سر چه کرد
------
اتش دوزخ خریدم من به این دلدادگی
باش تا بینی خدایم عاقبت با تو چه کرد
-------------------------------------
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.