یک قصّه بیش نیست غم عشق و این عجب
از هر زبان که می شنوی، نامکرّر است
"حافظ"
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
دوباره شورِ حسینی، دوباره کرب و بلا
دوباره قصّهء دلدادگانِ بی پروا
غریوِ حق طلبی و ندای آزادی
کلاسِ درسِ شهادت به شیوهء آقا
دوباره جنگِ بزرگی میانِ باطل و حق
و باز، معرکۀ آزمونِ انسانها*
حضورِ لشکرِ جهل و سیاهیِ مطلق
به منتهای شقاوت، اسیرِ ریب و ریا
دوباره ضجّۀ طفلی که آب می خواهد
و اشکِ پاک و غریبانه اش که شد دریا
نگاهِ علقمه و سینهء فراخِ فرات
به مشکِ پاره و دستِ بریدهء سقّا
دوباره زینبِ کبری و سوگِ داغِ حسین
و جانِ خسته اش از این، مصیبتِ عظمی
دوباره قصّهء هفتاد و دو، گلِ پرپر
که کس ندیده همانندشان به باغِ وفا
دوباره قاسمِ نوشاد و حجله ای در خون
و دردِ تازه عروسی، که هست غرقِ عزا
دوباره پیکرِ اکبر، به روی دستِ حسین
نگاهِ مضطرب و اشکِ مادرش لیلا
گلوی پارهء اصغر وَ ناله های رباب
و اوجِ ننگِ قساوت، به لشکرِ اعدا
دوباره جعفر و عون و حبیب و عبدالله
و حرّ و مسلم و دیگر یلانِ دشتِ بلا
کنارِ پیکرِ بیمارِ حضرتِ سجّاد
زلالِ اشکِ رقیّه، به ماتمِ بابا
دوباره وقتِ نماز آمد و همه دیدند
چگونه تشنهء دیدارِ حق شده مولا
چنین، به دفترِ تاریخ، جاودان شد ثبت
وصالِ عاشق و معشوق، ظهرِ عاشورا
فرودِ خنجرِ ناحق به روی حنجرِ حق
و پنجمین نفرِ غرقِ خونِ آلِ کسا
سپس، هجومِ سفیرانِ جهل، سوی حرم
و چند خیمهء سوزان، به سینهء صحرا
کنارِ پیکرِ پاکِ حسین و یارانش
دوباره شامِ غریبان و مردمی رسوا
(فَیا سُیوفُ خُذینی) نگفته، می دانست
که قتلِ اوست بهای بقای دینِ نیا
به روی تیغهء شمشیر، باز کرد آغوش
فدای (دینِ محمّد)، نمود جانش را
و خواند بعدِ شهادت، کلامی از قرآن
چه نیک، بر سرِ نیزه، سلالهء زهرا
نباید از حسَناتِ حسین تعجّب کرد
چرا که سالکِ راهِ علی ست، شیرِ خدا
تمامِ آن چه که گفتم، یک از هزاران است
از "آن" که زد به سر و روی مرگ، رنگِ بقا
دلی به سینه پر از عشق و جان به کف، باید
که راهِ سرخِ شهادت، چنین شده معنا
پیامِ خونِ شهیدان، همیشه این بوده
مباد این که بماندِ امامِ ما تنها
مباد این که فراموشمان شود روزی
زمانِ مرگ و ببندیم دل، به دارِ فنا
تمامِ ملکِ جهان، قدرِ ارزنی هم نیست
به فکرِ راهِ حسین باش و عالمِ بالا
الهی از سرِ تقصیرِ ما همه، بگذر
غریقِ بحرِ گناهیم، رحم کن بر ما
نیازمندِ نگاهِ تو ایم یا الله
چرا که جز تو نداریم کس، در این دنیا
بیا و منجیِ ما را، به امرِ خود برسان
به حقِّ خونِ حسینت، به حقِّ کرب و بلا
#محمدعلی_سلیمانی_مقدم
😢😢😢😢😢
اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا اَبا عَبدالله الحُسین
وَ عَلی الاَرواحِ الَّتی حَلَّت بِفِنائِک
آیینی بسیار زیبا و حکیمانه
آموزنده و مناجات گونه
دستمریزاد
التماس دعای فراوان