جمعه ۲ آذر
خواستگاری شعری از علیرضا آرین مهر
از دفتر رنگین کمان نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ۲۲:۰۴ شماره ثبت ۷۱۴۵۵
بازدید : ۱۵۱۷ | نظرات : ۱۲
|
دفاتر شعر علیرضا آرین مهر
آخرین اشعار ناب علیرضا آرین مهر
|
همیشـه یــــاد بــــاد آن خـــواستـــگاری
بـــــرای ســــال هــــا شــــد یــادگــــاری
.
نمیــــدانــــم کــــه آذر بـــــود یـــا دی
نپــرس جـانـم از آن دختــر،کجـا؟! کی؟!
.
شبــی رفتیـــم بــا هـــم شـــاد و خــــرم
ســـؤالی پـرســـشـی آمـــد به فــــکرم
.
بگفتـــــم ای پـــــدر دارم ســـــؤالــی
کـه آنـــان را چقـــــدری هســــت مـالـی؟
.
بگفتــا خـامُـــش ای ابلـــه چــه چیزا !
تــو دختـــر را پسنـــد ای برج پیــــزا
.
نتــرس از فقـــر چـــون آغـــاز راهی
بیـــا دخـتــر ببیــن ثــروت چه خـواهی
.
مبــــادا چـــــون روی در جمــــع حضار
همـــش ســوتی دهی ای خنــگ بی عار
.
نزاکــــت چـــون نـــدارد ایــن سـؤالت
نمـــاید واژگــــــون تقـــدیر و فــالــت
.
بپــرسیـــدم ز مـــــادر شکـــل و رویــش
نـپرسیــــدم از او آن خلـــق و خــویـــش
.
بـگـو مــادر که چشمــانش چـه رنگسـت
گمــانــــم سبـــز یـــا آبـــی قشنـگست
.
سفیــد اســـت انتخـــابـت یـا کـه سبـزه؟
پــــری رویــــان عجـــب دارنــــد مـــزه
.
جـــوابـــــم داد فــــرزنـــدم حیـــا کـن!
عــوض کـــن فکــر خــود از بیـخ و از بن
.
در آن چشمـــان اگــــرچه هســـت لـــذت
بــدان در سیـرت اسـت آن عشـق و عزت
.
اگـــر فکــر تــو ایــن باشــــد کـــه ای داد!
تمـــــام خــــاک عـالـــــم بــــر ســرت باد
.
رسیـــــدیــم و زدم بـــر زنــــگ اخبــار
نشستـیــم و کمــــی دادیــــــم آمــــار
.
سخــن گفتیــم از هـــر بــاب و مطلـب
ولـی نــاگــه بیــــامــد نیمــــهء شــب
.
زمـــان پـایـان گــرفت و فــرصـتم رفـت
نشــد قسمــت از آن زربفتــه ام رخــت
.
اگـــرچـه قیصــــری بــودم ز بیـــــزانس
نـدادند آن پــری رو تــف به این شـانس
.
بـه نــاحـق هــــم نـبـــود افکـار آنـــان
ز بیکــاری کجـا پیـــدا شــــود نــــان
.
چنیــــن شـــد کــار و بـــار امــت مـــا
عـــزب اوغــلـی و بــی مینــا و سیـــما
.
جــــوانـــان وطــــن دریـــاب یـــا رب
هـمـه بیکــار و بـی عــــارند تـا شـــب
.
کــه ایــران شــــد ســـرای ســالمنـــدان
چـه پیـرند و چـه نـالان ایــن جـوانـــان!
.
ســـروده «مهــر» شعــری تـا که خنــــده
نـشـیـنـد بـــر لبــت از فکــر بـنــــــده
.
علیرضا آرین مهر
|
نقدها و نظرات
|
سپاسگزارم جناب طهماسبی عزیز زنده باشید | |
|
سپاس ها شاعر عزیز زنده باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما
زیبا بود