جمعه ۲ آذر
سیب سرخ شعری از محمد حسن ایوبی
از دفتر روایت آینه نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ۰۳:۰۵ شماره ثبت ۶۴۱۷۵
بازدید : ۹۰۴ | نظرات : ۴۰
|
آخرین اشعار ناب محمد حسن ایوبی
|
آینه صبح شده!
من هنوز از غم دیشب ماندم...
همچو خورشید که در شب پیداست...
این چنین در تب ناباوری ام..
آینه من کیستم؟
سیب سرخی هستم
روی بشقاب نشستم...که مرا میخوردم؟
آینه بی جانم
آینه تیره تو را میبینم
همدمم..
جان دلم...
راست بگو....
که مرا گاز زده؟
که نشانم ندهی از سر لطف
میخرامد مرگ از روی تنم...
نگران نیستم هیچ...
آنقدر گاز زده دیش فلک جسمم را...
ترسی از ترکه ی آرام خدا در من نیست
من از این میترسم
که مرا
همچو مرا
گاز زدند
ما که شیرین بودیم
پس چرا چهره ی دنیا و فلک شیرین نیست؟
آینه مشکوکم...
آینه صبح نبود...
که شبی بود ز حق روی سپید
شبی از ظلمت و حق آمیخته...
این همان صبح من است
"راستی"
"صورت حق"
...گرچه چنان روشن نیست!
آینه مشکوکم
دگر عریانی تو زیبا نیست
پوششی از شرم کن بر تن خود...
و به من چشم بدوز
مثل من شعر بگو
مثل من حرف بزن...
"محمدحسنایوبی"
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام استادم قدم رنجه میفرمایید سپاس از مهرنگاهتان | |
|
ارادتمندم جناب صادقی گرانقدر سپاس | |
|
سلام ابولفضل عزیز خوش خواندی بزرگوار موید و موفق باشی | |
|
درود بر استاد پارکی مهربان و ارجمندم حقیقتا مستحق این همه لطف نیستم برای همه چیز سپاسگزارم انشاا...همیشه میهمان مهتاب باشید در پناه حق | |
|
ارادتمندم جناب همایونی عزیز زیبا خواندید | |
|
سپاس از حضورتان | |
|
سپاسگزارم از حضورتان زنده باشی | |
|
سلام دوست خوبم سینای عزیز و گرانقدر خرسندم که مورد پسندتان واقع شده ممنونم | |
|
عرض احترام... شاعر گرامی سپاس از حضور پرمهرتان | |
|
درود استادم شرمنده میکنید می آموزم | |
|
سلام بانوی ارجمند سپاس از حضور ارزشمندتان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زنده باد خیلی غمگین بود اما دلنشین بود
من هنوز ازغم دیشب ماندم
روی بشقاب نشستم که مرامیخوردم ؟ ........
خودخوری های دلم آیِنه ی دنیایی ست
که دران تاریکی
پرترین رنگِ طلوع ِ بغض است
در نَفَسِ آب دَوان .
در پناه حق دلتان بی غم