دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر باقر رمزی ( باصر )
آخرین اشعار ناب باقر رمزی ( باصر )
|
درخت
تك درختى بود روزى در كويرى بى درخت
ريشه اش پنهان و برگش ظاهر و ساقش چو سخت
ريشه اش گه گاه مى رفت رو به كج گه رو به راست
گرچه برگش زردى و سرخى و ساقش اين نخواست
يك تنه بخشيده او بر كاروانها سايه اى
ار كه ببريد شاخ و برگش وى نكردى لابه اى
بى ترهم رهگذر با هر تبر زد شاخه اش
آن يكى روى تفرج چون شكستى ساقه اش
چون درخت اين ديد و گفت بر اين و آن
كاين نباشد پاسخ مهر من تنهاى اندر اين ميان
او چنان با درد و آه و سوز دل مى گفت اين
كين نباشد روى مهر اى وحشى اندر زمين
مردمان چون اين سخن زان يك تنه بشنيده اند
نى كه نادم بل ز اغراض آن تنه بشكسته اند
باصر اين راه قديمى كين زمان نو گشته است
ار كه محبوبى بود محبوبى اينك گشته پست
باقر رمزي باصر
۷۰/۵/۲۰
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام
زیبابود