شنبه ۳ آذر
غزل ( 9 ) شعری از نادر مسلمی ( ن م قطره )
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ۰۱:۵۸ شماره ثبت ۶۱۲۶۸
بازدید : ۶۲۸ | نظرات : ۳۸
|
دفاتر شعر نادر مسلمی ( ن م قطره )
آخرین اشعار ناب نادر مسلمی ( ن م قطره )
|
غزل ( 9 )
ما از بَرِ میخانه گذشتیم
از ساغر و پیمانه گذشتیم
از جامِ شراب و می و ساقی
بی مستی و مستانه گذشتیم
از مسجد و مِحراب و شبستان
شوریده و جانانه گذشتیم
بی حاصل از احوال خردمند
از عالِم و فرزانه گذشتیم
از صحبتِ عام و نظرِ جمع
نالیده و بیگانه گذشتیم
از جمعِ خِرَد وَز طرفِ عقل
عاشق و دیوانه گذشتیم
در راه رسیدن به حقیقت
از قصه و افسانه گذشتیم
از زَخمِ زبانِ مردمِ دون
آسوده و سامانه گذشتیم
از فقر و گدایی زِ خلایق
بی مِنّت و شاهانه گذشتیم
اندر طلبِ روضه ی رضوان
از خانه و کاشانه گذشتیم
از دارِ فنا وَز همه اَنعام
دل کنده و بی خانه گذشتیم
از شمعِ فروزنده ی مجلس
بالنده و پروانه گذشتیم
چون بلبلِ سرگشته ی عاشق
از لانه و اَز دانه گذشتیم
دکتر نادر مسلمی ( ن م قطره )
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود استادبزرگوارم
زیبا قلم زدید