شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر امیر اصفهانی(دلقک)
آخرین اشعار ناب امیر اصفهانی(دلقک)
|
سنگ است و نشان کعبه،خدا انجا نیست
او در دل ما نشسته و یقین بدان،بی مانیست
همنوع تو در رنج و مشقت،تو ببندی احرام
بیهوده مزن چرخ،مگر خالق ما بینا نیست
هر ساله ره خدا روی،گرسنه همسایه تو
خوشحال که خانه ترا مواظب و،خانه توتنها نیست
با دست تهی طواف معشوق توان کرد به عشق
ای بیخبر از خدا،مگر ستاره در شبها نیست
لبخند مزن به شعر من،مگو که کافر شده ای
در دهکده ما،بخدا هست خدا،پیدا نیست
سرگشته یک خط و زمان نیست سر سجده به او
هر راه به او رسد،که بیراهه در این دنیا نیست
خاموش نموده ای چراغ دل و بیدل گردی
امروز به خود بیا،که ادم امروز بود فردا نیست
باخشم زنی سنگ به شیطان که از او دور شوی
ازار کنی چو خلق،ابلیس تویی،فقط که اوتنها نیست
من دلقک صحنه ها،زنم لنگ و بچرخم و کنم دلها شاد
این کعبه من،خدا بجز ماک نمودن غم از دلها نیست
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیارزیبابود
احسنت