هزاران بار مي ميرم , هزاران بار مي خندي
شدم خواننده از عشقت , تو بر گيتار مي خندي
شدي ليلي شدم مجنون , شدي شيرين شدم فرهاد
من از عشّاق مي گويم , تو قلب آزار مي خندي
نداني از غمت يك دل , ندارد روز و شب منزل
نگار انگار در فكرم , بر اين اشعار مي خندي
بگويم شرح ِ عشقم را , به آجرهاي اين ماوا
عجب دارم كه بر رازم , تو هم ديوار مي خندي
نگاهم كن كه جان گيرم , من از شوريدگي سيرم
مسافر بر غم و دردم , به حالي زار مي خندي
سبويم بشكن اي ليلي , كه آزارت بُود شيرين
كمند ِ زلفت افسونگر , مرتب مي شود چين چين
به رقص ِ باد ِ پاييزي , منم چون برگ پژمردم
بهار آواز خواند اما , به باغ ِ غصّه افسردم
شبي در جشن ِ ماتم ها , رسيدي خوش بهار آمد
سياهي رفت و بستان شد , زدم بانگي كه يار آمد
حلالت باد جسم و جان , كه روحم پرورانيدي
به صحن ِ دشت ِ خشكيده , شراب ِ مهر باريدي
به يغما برده اي قلبم , شدم همدین ِ پروانه
چرا ديگر نمي گيري , خبر زين شهر ِ ويرانه
علاج ِ زهر ِ تنهايي , وصال ِ توست اي دلبر
بيا بشناس من هستم , پريشان كفتري بي پر