صحنه ی ازلی
خیره شدن حلقه های دف
به انگشتان دراماتیک .
پوزخند چنگ و به سخره گرفتن اصالت رباب .
تکیه ی نت های مرتفع بر سه تار تزلزل .
ترورعود به دست گروهک ترومپت .
گوشه گیری ویولون با حضور ظهوری .
چه حکمت حکیمانه ای است
رایحه صدای روح در کالبد باله .
میدانی رقصندگان صحنه ازلی ،
کاشف عطر خیس تنبک بودند ؟؟
نی به تنهایی ، سوزی شبیه شجره ی شجریان دارد .
آن دسته از رامشگران
که از اقوام ساکسیفون هستند ،
میدانند که ساکسیفون طعم تلخی دارد و
همه را به نشئه ی تریاک فرو می برد .
سازهای سنتی از دل الست با
دستان عرفا و دراویش دوره گرد
نواخته می شدند . . .
به جز سازدهنی که با لبهای اناری ات
رابطه تنگاتنگ پارینه سنگی دارد .
سالهاست که جنگ فرقه ای بین
قبایل گیتار و دوتار آغاز شده است .
زنجیر تعلقات را از پاهای نحیفم باز کن تا
به دورترین نقطه ی ابدی ،
پرواز کنم و صدای دهل را
از دور ترین آدرسهای جهان بشنوم .
قول میدهم قبل از کوس اناالحق
به بالینت برگردم
و تنهایی ات را پر کنم .
ضمنا تاکید میکنم که ورود سنتور
را به خانقاه ممنوع کنید و او را
از نزدیک شدن به نور دف دورنگهدارید
چون خواب بم ترین چنبره ی دف را
زیر خواهد کرد .
مراسم معارفه غروب را اختصاص به شهریار دهید .
قوّالان در سماء ، حق دارند سکوت کنند
این قانون اساسی ، اساس و شالوده ی
صوفیان است .
سلام مرا به دعا برسانید و
شقایق را از طرف من ببوسید .
کوچک شما :
آواز
باقر رمزی باصر