شنبه ۲۶ آبان
مزدعاشقی شعری از امیر اصفهانی(دلقک)
از دفتر سرشک پنهان نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ۱۵:۵۴ شماره ثبت ۵۰۰۴۱
بازدید : ۵۲۷ | نظرات : ۴۵
|
دفاتر شعر امیر اصفهانی(دلقک)
آخرین اشعار ناب امیر اصفهانی(دلقک)
|
جام من،بشکسته ساقی،باده در دستم بریز
گرچه مستان جملگی رفتندمن هستم بریز
ابرویم ریخته،برپله ی سیمانی میخانه ات
نیمه جانم راتومهمان کن به یک پیمانه ات
خسته ام از خدمت زاهد،ریا پشتم شکست
باورم ازاو،زخودازهرچه که هستم شکست
من نمیخواهم بهشت واز جهنم باک نیست
باده میخواهم،به دوزخ مطمنم تاک نیست
در دل اتش برقصم،مست،،چون پروانه ای
خالقم،لیلای من،،خواهدچو من دیوانه ای
در ره او عشق باید،گر نباشد بنده گیست
بنده را پاداش و مزد عاشقی دیوانگیست
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود بر تو مهربان