جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر غلامحسین خورشیدی متخلص به عارف
آخرین اشعار ناب غلامحسین خورشیدی متخلص به عارف
|
به نام خدا
(دردکشان)
تا ز میخانه و میخوار نشان خواهد بود،
نام ما دفتری درد کشان خواهد بود!
زین لب آلوده بگویید به رائی زاهد،
پاک جانی نه به گفتار و زبان خواهد بود!
در نفس بوی جحیم است تو را از سالوس،
ماندن اینجای غم خوش نفسان خواهد بود!
تا بمانیم به سرکردگی میخواران،
جام می را لب ما جور چشان خواهد بود!
ما ره خویش گزیدیم و نگردد با وعظ،
واعظا پس سر خود گیر به آن خواهد بود!
هفت خطیم و هگز جور کشی مان نه نیاز،
وین نوک قله ما مست کسان خواهد بود!
صنما اشک نه درخورد تو خون از چشمان،
تا ابد در غم دوریت فشان خواهد بود!
«عارف»ا سخت بپا خویش ز غداری دهر،
چه کند گود که بس یکه در آن خواهد بود!
غلامحسین خورشیدی(عارف)
۹۵/۱/۲۲
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
هفت خطیم و هگز جور کشی مان نه نیاز،