جمعه ۱۱ آبان
|
دفاتر شعر غلامحسین خورشیدی متخلص به عارف
آخرین اشعار ناب غلامحسین خورشیدی متخلص به عارف
|
توضیح:شعر "پیغام چلچله" را اشتباها بدون ویرایش نهائی ارسال کرده ام و با پوزش فراوان اکنون ویراسته نهائی اش را برای مشاهده می گذارم:
نو گشته بمانیم که ایّام نه جز ماست،
آغاز همه ما و سرانجام نه جز ماست!
ما صبح و غروبیم، شب و روز همه ما،
آن راش دهد چلچله پیغام نه جز ماست!
دشتیم پر از سبزه و رودیم پر از آب،
دریا چه توفان و چه آرام نه جز ماست!
خورشید که روزان همه زویند رفیقان،
هم ماه که تابنده شب هاست نه جز ماست!
نوروز که هر بار رسد پر بود از شور،
مستی که ببینیم خود از جام نه جز ماست!
شیرین همه ماییم و فرهاد همه ما،
القصه که بهرام، گل اندام نه جز ماست!
آزاد تذروی که پران است به گل ها،
وآن مرغ بندی شده در دام نه جز ماست!
از جام اگر هست سخن غیر تویی نیست،
وز کوزه اگر هست آن کوزه نه جز ماست!
از ماست که شادی است بر "عارف" و دیگر،
هر شور که در خانه جان هاست نه جز ماست!
غلامحسین خورشیدی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.