دوشنبه ۵ آذر
واژه های رنگ پریده شعری از وحیده پوربافرانی
از دفتر مکافات نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۸:۴۰ شماره ثبت ۴۵۴۱۵
بازدید : ۴۴۹ | نظرات : ۲۴
|
دفاتر شعر وحیده پوربافرانی
آخرین اشعار ناب وحیده پوربافرانی
|
تو رفته ای...
و بعدِ رفتنت چنان، پریده رنگِ واژه ها
که ترس چون غریبه ای، خموش و سرد و بی صدا
نشسته در صفوفِ سردِ شعرِ من
و می بَرَد، سطورِ بغض واره را
به قعرِ خلوتی پُر از
سقوط و درد و انتها
در این سطورِ بی رمق
در این تغزّلِ تکیده ی دمق
فسرده واژه ی حیات
ببین که رو به خامُشی روانه است
به لطفِ کوچِِ آخَرت، دوباره شعله ی نجات
تو رفته ای از این چکامه بی خبر
و من گُمم
در امتداد راهِ پر نشیبِ شب
چشم به راهِ روشنایِ چشم تو
در انتظار مقصدی
به رنگِ راحتِ سحر
تو رفته ای و بعدِ تو
در این سقوطِ بی امانِ عاطفه
برای درکِ زیستن، بهانه ای نمانده است
بیا ببین بهانه ی نبودنت
مرا چگونه تا کجا
به شهر شومِ نیستی
به مرزِ مرگ و انتها کشانده است...
1391
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.