چهارشنبه ۱۶ آبان
مرزها را شکنیم انقلابی شده است... شعری از مجید فتحیان
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۳:۵۳ شماره ثبت ۴۴۶۹۱
بازدید : ۲۵۱ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب مجید فتحیان
|
مرزها را شکنیم
نپرستیم خطوطی را که فقط فاصله انداخت
میان من و تو
مرز ها را شکنیم
نه دل کودک آواره شهر
نه در خانه همسایمان
که هوا سرد شود
و دستان پسر بچه شان
یخ بزند
مرزها را شکنیم
نه در و پنجره دکانِ سر کوچه یمان
که هر صبح قرار است بدهد شیر
به نوزادی
که شب پیش
مادرش در سر زا رفت
و پدرش رفت
که زود برگردد
مرز ها را شکنیم
نکند مست شویم
و جوانی را
پیش چشمان همه خورد کنیم
مرزها را شکنیم
نه عصایی
که به آن تکیه کند پیرزنی
نکند حرمت مادر شکنیم
و غرور
پدری را
که دستش خالیست ...
مرزها را شکنیم
نکند مست کنیم
و به سرعت گذریم
از چراغ چشمک زن
میدان شهدا
و بگوییم فراموش کردیم
مرزها را شکنیم
انقلابی شده است
خون دادیم...
و دگر راه نمانده
که به آخر برسد.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.