سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        جنگ

        شعری از

        مجید فتحیان

        از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ۲۲:۰۶ شماره ثبت ۵۰۴۸۶
          بازدید : ۴۸۸   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مجید فتحیان

         
        جنگ است و نیابت کشی انگار مرام است
        بوسیدن معشوقه از آن دور حرام است
         
        جنگ است و خبر آمده دشمن به میان است
        محرم شدن لیلی و مجنون به زیان است
         
        جنگ است همه سکه و دینار به باد است
        آرایش چشمان تو تکلیف جهاد است
         
        جنگ است و صدای دهل از دور شنیدن
        در اوج گنه باشی و در سور دمیدن
         
        جنگ است و کسی را به کسی کار نباشد
        حلاج، گنه کرده و بر دار نباشد
         
        جنگ است و دگر مهریه جز خون نباشد
        معشوقه دگر در بر مجنون نباشد
         
        جنگ است و سگ در به دری در پی صاحب
        طفلی به ثمر آمده بی مزد و مواجب
         
        جنگ است و خدا هست و خرافات به دار است
        صد دیگه پلو در ملا عام به بار است
         
        جنگ است و بزک کردن لیلی چه نیاز است
        مجنون که بمیرد چه میلی به نماز است
         
        جنگ است و غزل های جدایی به سرم زد
        افسوس که ارزان شد و خاکی به سرم زد
         
        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ۰۳:۰۴
        خندانک
        سمانه هروی
        يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ۰۸:۱۱
        خندانک خندانک
        دروووود
        جنگ است. . . .
        خندانک خندانک
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹
        خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0