سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        وادی عشق و جنون

        شعری از

        سکینه تاجمیری (نوا)

        از دفتر غزل نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۰۹ شماره ثبت ۴۳۵۷۹
          بازدید : ۷۵۱   |    نظرات : ۴۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر سکینه تاجمیری (نوا)
        آخرین اشعار ناب سکینه تاجمیری (نوا)

        برای دیدن یک لحظه رویت
        دلم تنگ و نگاهم غرق خون است
        همین دلتنگی رنج آور من
        دمادم از همیشه تا کنون است
        به هرسازی نوازیدی، به رقصم
        چرا درگیر تردیدی از این عشق؟!
        بگو تا کی دل دیوانه ی من
        مکرر در مسیر آزمون است
        به منظور اقامت در دل تو
        حتی من از خودم هم کوچ کردم
        دل تو جای جولان غرور و
        دل من وادی عشق و جنون است
        جهانم بر مدارتو بگردد
        ولی من در جهانت جا ندارم
        تو از من روی می گردانی و باز
        به عمق جان من مهرت فزون است
        اما افسوس قدرم را ندانی
        بگو همسنگ من کی طالبت بود؟!
        خدا داند به جز رویای وصلت
        امید و اشتیاق از من برون است
        چو عزم رفتنت شد چشم بستم
        که با اشکم نلغزد بالهایت
        به راه رفتن تو سد نباشم
        اگر چه بی تو دنیا واژگون است
        به تو با جوهر جان می نگارم
        خداوندت نگهدارآرزویم!
        برو آسوده خاطر باش دیگر
        که پای تو ز زنجیرم مصون است
        تهی از تو" نوای"من نگردد
        اگرچه قلب تو از من تهی شد
        تو می کوچی ز دنیای من اما
        به قلبم تا ابد عشقت سکون است
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        احمدی زاده(ملحق)
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۷:۲۴
        ممنونم بانوی هنرمند و گرامی خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۵:۴۶
        خندانک خندانک خندانک
        سلام برخواهر عزیزم نوا خندانک خندانک خندانک
        خوشحالم که بعدازمدتها
        دوباره به شعر زیبایی مهمانمان کردی خندانک خندانک خندانک
        وبراستی که سوز وشور وحسوحالش عالی بود
        اما نواقصی هم شعرداشت که با اجازه تون می گم
        اول اینکه شعر دچار مشکل وزنی است دربعضی جاها مثل این قسمت
        به منظور اقامت در دل تو

        حتی من از خودم هم کوچ کردم
        دربیت دوم هم گفته اید
        همین دلتنگی رنج آور من

        دمادم از همیشه تا کنون است
        معنای جمله درست نیست وازهمین نباید استفاده میشد

        چون دربیت دوم هم ازکلمه ی همیشه تاکنون استفاده شده خوب منظورو نرسونده
        وبهتر ه مثلن می گفتین
        واین دلتنگی رنج آور من

        برایت از همیشه تا کنون است
        وازهمه مهم تر اینکه اگراین شعر یک غزل است باید بیت اول مصرا ع اول باتمام مصراع های زوج هم قافیه می بود
        خیلی خوب شروع کردین اما بعددچارمشکل شده
        اگربراساس همون بیت اول شعر رو بخوام
        ویرایش کنیم
        کاملن قالب شعر بهم ریخته است وانگارشبیه یک چهاره پاره شده که تمام ابیاتش هم بریک قافیه استوارشده
        واین غلطه

        برای دیدن یک لحظه رویت

        دلم تنگ و نگاهم غرق خون است

        همین دلتنگی رنج آور من

        دمادم از همیشه تا کنون است

        تا اینجا خودش دوبیت غزله
        اما بعدش دیگه خراب شده بود
        به هرسازی نوازیدی، به رقصم

        چرا درگیر تردیدی از این عشق؟!

        بگو تا کی دل دیوانه ی من

        مکرر در مسیر آزمون است
        بیت سوم اصلن قافیه نداره وتو بیت چهارم قافیه ی آزمون تکرارشده
        واگرخوب نگاه کنیم می بینیم تا اخرهمینجوریه وشکل چهارپاره است
        اما درقالب چهرپاره هم نمی گنجه ومشکل فنی داره
        چارپاره‌ یکی از قالبهای شعر فارسی است. این قالب در شعر کلاسیک فارسی تازه است و پس از مشروطیت در ایران رواج یافته‌است. چهارپاره از دوبیتی‌هایی با معنای منسجم تشکیل شده‌است. با این تفاوت که بر خلاف دو بیتی معمولاً مصرع‌های اول با مصرع‌های دوم و چهارم هم قافیه نیست و از لحاظ وزن نیز کافیست که مصرع‌ها هم وزن باشند.

        معروفترین شعرایی که در این قالب طبع آزمایی کرده‌اند فریدون توللی، فریدون مشیری، مهدی سهیلی و پرویز خانلری می‌باشند.

        اين عنواني عام است براي شعري كه از بندهاي چهار مصراعي تشكيل شده باشد و در هر بند، بعضي مصراعها با هم قافيه باشند. مشهورترين شكل چهارپاره كه رواجي عام هم يافته، آن است كه مصراعهاي دوّم و چهارم هر بند، هم قافيه باشند
        بایک ویرایش کلی
        شعر درست میشه
        فقط باید کمی بیشتر روش کارکنید
        من مطمانم می تونید درستش کنید چون قبلن غزل های بسیارخوبی ازتون دیدم وحس وحال اشعارتون محکمه
        فقط اوازن وقالبهارو باید بیشتر بشناسین
        موفق باشید خواهرخوبم خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        عليرضا حكيم
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۲۲
        درود بر شما بانو گرامی خندانک خندانک
        نقد ارزنده ای بود که بانو ی واژه ها نوشته اند با آن موافقم فقط جهت اطلاع عرض می کنم این شعر غزلی بحر طویلی است که تازگی ها باب شده است و هر دو پاره از آن در حکم یک مصراع است با این حساب بیت اول و دوم به این صورت در می آید
        برای دیدن یک لحظه رویت دلم تنگ و نگاهم غرق خون است
        همین دلتنگی رنج آور من، دمادم از همیشه تا کنون است
        به هرسازی نوازیدی به رقصم، چرا درگیر تردیدی از این عشق؟!
        بگو تا کی دل دیوانه ی من ،مکرر در مسیر آزمون است
        و تا آخر
        موفق باشید
        عباسعلی استکی(چشمه)
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۴۱
        درود بانو
        بسیار زیباست
        جسارتا موزون بنظر نمی رسد
        مثلا مصرع ششم خندانک خندانک خندانک
        امیر جلالی( ا م دی )
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۵:۳۳
        من احساساتی مملو از عشق را خواندم . آهنگ و تعادل جای توجه بیشتری داشت ولی احساسات درون اثر آنقدر واقعی بنظر می رسد که گویی یک نفر برای شما دارد درد دل می کند .
        تصویر دار بود و محزون. اثر شما را با احترام خواندم و درود بر شما خندانک
        رضا کمالی
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۶:۴۰
        سلام بر شاعره عزیز
        با نقد سرکار خانم موافقم
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        نجمه طوسی (تینا)
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۶:۴۴
        سلاام بر شاعر گرامی
        شعر خوبی بود .
        با نظر خواهر خوبم جمیله جان موافقم .
        موید باشید .
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        مسيحا الهیاری
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۷:۰۶
        صميميت و خلوص و رواني شعرتان استادانه بود در لحن عاشقانه اش آفرينننننننننننننننننننن خندانک
        جعفر جمشیدیان تهرانی
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۷:۱۶
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        فرهاد مهرابی
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۳۹
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک

        سلام بانو تاجمیری بزرگوار
        با کمی ویرایش عالی و عالی تر میشه
        شعرتون در کل بسیار زیباست و خوندنی
        درود بر شما

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        آرش غفاری درویش(منتظر)
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۰۲
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        زان پیش که بر سرت شبیخون آرند
        فــرمــای کـه تـا بـاده گـلـگـون آرنـد
        تـو زر نـئـی ای غـافـل نـادان کـه ترا
        در خــاک نـهـنـد و بـاز بـیـرون آرنـد
        بسیار زیبا خواندمت خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        وحید کاظمی
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۵۳
        خندانک خندانک خندانک

        درود بر خواهر خوبم

        خوشحالم كه بعد از چند وقت بازم از احساس شما بهره بردم

        پاينده باشيد

        خندانک خندانک خندانک
        محسن ملک زاده(رهگذر)
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹
        درود
        احساسی را به اشتراک گذاردید
        مطالعات حوالی غزل را افزایش دهید
        توزین عروضی و تناسب را بهتر بیاموزید
        شعر قبل از آنکه یک ابراز احساس باشد
        یک علم است
        ...هر چند شعر را وادی اش کس راه نیست
        جهت آموزش
        کتب توزین عروضی
        معنا شناسی
        سبک شناسی
        زبان شعر
        از دکتر سیروس شمیسا را مطالعه فرمایید
        و با شعر سپید آغاز نمایید |پیشنهاد
        بهاءالدین داودپور تخلص بامداد
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰
        درود برشما شادوپیروزباشی خندانک
          مرتضی اربابی حکم ابادی (مسیح)
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۵۱
        درود بانو
        زیبا بود خندانک خندانک خندانک
        عباس وطن دوست
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۰۶
        خندانک
        سلام

        درود بر ذوق و احساس نابتان

        بهره مند شدیم از محضرتان بزرگوار

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        یدالله عوضپور    آصف
        دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۱۰
        درودبانو تاجمیری
        امیدوارم درهرحال سلامتی برقرارباشد
        سروده ات زیباست ودارای مزامینی پربار
        آفرین برشما
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        رضا نظری
        سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۱۳
        درود بر شما
        غزل خوبی خواندم
        روان و بلند
        فقط سعی کنید واژه ها را سالم استفاده کنید، «نوازیدی» به شعر ضربه می زند
        سیده نسترن طالب زاده
        سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۲۶
        درودتان گرامی پرارج
        تقدیم احترام
        بسیار زیبا
        با نظر جناب نظری ارجمند در ارتباط با استعمال صحیح از واژگان موافقم
        نیز به ارتباط عمودی معنایی
        در بیتها توجه شود، امکان ضربه زدن شدید وجود دارد.
        خندانک خندانک
        علیرضا کاشی پور محمدی
        چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۲۱
        خندانک خندانک خندانک
        فریبا غضنفری  (آرام)
        چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ۲۲:۲۲
        موید باشید خندانک خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0