سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 10 تير 1403
  • روز صنعت و معدن
24 ذو الحجة 1445
  • روز مباهله پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله، 10 هـ ق
Sunday 30 Jun 2024
    مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

    يکشنبه ۱۰ تير

    دیروزهای تازه

    شعری از

    محسن مهرپرور ( م مهر)

    از دفتر مهر نوع شعر

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۰ ۰۷:۰۸ شماره ثبت ۴۰۴۳
      بازدید : ۹۳۶   |    نظرات : ۲۳

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر محسن مهرپرور ( م مهر)

    روزهاي تازه
    از خندق  سكوت
    تا دروغ
    تا دست هاي ملتمس مرگ
    جريان مي يابند
    و عشق را
    در سراب غرق مي كنند.
    كنار جهنم تنت
    ضربان شتاب ميگيرد
    وزجر
    از اندام نحيفت
    سراسيمه تكرار ميشود در نيستي .
    و سقوط تعبير تمام خوابهاي آشفته ميشود
    در سير و عبور از تضاد ها
    عباي سياه فرشته اي
    كه از نقاب ها و نگاه ها
    پوسيده است
    در آغوشت ميگيرد و خدا خدا كنان
    از جرز نسيان به شب ميخزد و آهسته آهسته
    زجه كشان
    هم رنگ ماه ميشود
    ميگويند كلاغ ها :
    در تارك درختان سرو آزاد
    كه در همين حوالي فرشته اي با ديوي آميخت
    و جنين انزوا از بطن هوس از ملكوت افتاد
    در باغچه
    و شرم روييده و قد كشيده
    پيش روي زمان
    ميگويند عابرها :
    در طاقت خيابان افترا
    كه در اين حوالي
    فرشته اي ديوي را فريفت
    و در تقارب شهوت
    آواز مرغان هوس باز
    را به شاخ درختان سيب ريخت
    روز هاي تازه
    با ديو افكار
    در پيش رستم هاي بي گرز
    جولان ميدهند
    و نبرد هذيان و حقيقت
    به ميدان جنون ميرسد


    م مهر .
    ۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    2