سه شنبه ۱۵ آبان
|
دفاتر شعر داریوش پورافشار
آخرین اشعار ناب داریوش پورافشار
|
تقديم به حاج سيد فكري عزيز
و تقديم به اشيان نابش
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ما روزي خواهيم ساخت از نو
اغاز خواهيم شد ،
ميانِ شوقِ ماندن
و بالي براي پرواز
روزي همسانْ انتخاب خواهيم كرد -
درونِ ديوار ، پنجره ها خواهيم ساخت
سياهي چشمان ، به روشنايي رنگ خواهد باخت -
روزي در شب چراغ بر مي افروزيم
تاريكي بار سفر خواهد بست
سرود رهايي ، نغمه ي آزادي ، آواي زندگي خواهيم خواند-
در اشارتها كنارِ احترام خواهيم نشست
سيبي از احساس به دست هم
و خدا را در كاسه ي گدايي نخواهيم يافت
حتي اگر راه باز باشد و جاده دراز ،
باز هم كنار هم خواهيم ماند -
بي شك
روزي يك مصرعِ ناممكن از امروز خواهي خواند
مصرعي قشنگ
شبيه به اين
كه ( در وسط اين اقيانوس قايقي خواهيم ساخت
ما نبايد غرق شويم
ساحل را نگران نخواهيم گذاشت )
و
روزي عاقبت بيدار خواهيم شد
زره اي از انسان خواهيم شد
جرعه ي از روح ِجهان
و
در بوستاني همه به سوي هم
گل هاي زيبا هديه خواهيم داد
____________________________________
بدون ويرايش بداهه ي بود تقديمي 3>
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.