شنبه ۳ آذر
سجده ی طلب شعری از رضا حیدری نیا
از دفتر شعرناب نوع شعر
ارسال شده در تاریخ شنبه ۴ تير ۱۳۹۰ ۱۴:۰۰ شماره ثبت ۳۶۱۸
بازدید : ۱۴۰۱ | نظرات : ۲۷
|
آخرین اشعار ناب رضا حیدری نیا
|
آخرش وصل تو در طالع و تقدیر نشد هرچه کردم به دل و هرچه ز تدبیر نشد
نیست جز داغ غم هجر تو در این دل ما غم چنین بر دل کس صاحب تأثیر نشد
خواب آشفته ی دل را ز سر موی شما مو به مو جستم ،از آن وصل تو تعبیر نشد
بعد از این حال من و حال دل و حزن مدام عاقبت این بُوَد آنکو ز طلب سیر نشد
من و تو ما نشدیم و من من هم گم شد باهم این میم و الف هیچ به تحریر نشد
زاهد و سالک و عارف ،صوفی و رند و حکیم هرچه کردند یکی نکته به تفسیر نشد
صد چو من لشگر اندیشه بر این عشق زدند عشق در سیطره ی عقل به تسخیر نشد
زاهد آن نیست که او طالب حاجات خود است مومن آن است که در بند ِ طلب گیر نشد
زاهد این زهد بنه ،چون که رسیدست و رسد آنکه در میل و طلب بندی و زنجیر نشد
اینهمه آه دل پاک چو تأثیر نکرد وانه این مُهر که از ناله ی شبگیر نشد
به تماشاگه دل چون که رضا آمده بود خنده بر سجده ی زاهد زد و تکفیر نشد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.