سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        بهاریه

        شعری از

        طارق خراسانی

        از دفتر غزل نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ۰۲:۰۳ شماره ثبت ۳۵۵۲۸
          بازدید : ۱۴۳۳   |    نظرات : ۱۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر طارق خراسانی

         
        يا مُقلّبَ القلوبِ و الأبصار
         Oh reformer of hearts and minds
        ای دگرگون کننده ی قلب ها و چشم ها
        يا مُدبِّرَ الليلِ و النَّهار
         Director of day and night
        ای گرداننده و تنظیم کننده ی روزها و شب ها
        يا مُحوِّلَ الحَولِ و الأحوال
         and transformer of conditions
        ای تغییر دهنده ی حال انسان و طبیعت
        حوِّل حالَنا إلى أحسنِ الحال
         Change ours to the best in accordance with your will
        حال ما را به بهترین حال دگرگون فرما
        عید سعید باستانی نوروز را به مدیریت  محترم و شاعران عالیقدر وبسایت ناب تبریک و تهنیت عرض می کنم
        بـوی گل هـای بهـاری...، بـوی سبزه ، بوی  نَم
        می برد اینک خدا را  این سه  از دل  نقشِ غم
        آســمانی پُـر زِ ابـر و... بارش باران به دشـت
        شادی ام افزون کند ، افزون غمم، بسیار کم
        رقصِ باد  و  عطرِ سوسنبر...، کند غوغا گری
        سـرو و لاله  شـادمان و با خبـر...، از حـالِ هم
        وَه چه زیبـا  نغمـه هــای  عنــدلیبان در  بهـار
        می نوازد  بادِ نو روزی...، زمین  را  دَم به دَم
        باز  آمـد آن بهـــارانی  خــــزان  از  مـا گـرفت
        رفت طارق  آن شر و  شورِ   غمِ اهلِ  سـتم
        خواجه بشنو دوره ی  سنگ و  شقاوت بگذرد
        دیده ام  غوغای غم، راهی  ندارد جـز عـــدم
        خواجه نیکی کن، که این ماند پس از تو یادگار
        شرم بادش،... آنکه بَر دَردی زَند بی غم، قدم
        شاد باد آنکو...، به خوانش بُرده نانی از حلال
        اُف بَر آن ظالـم. حرامی خـورده از نقشِ قلم
         طارق خراسانی
        ۱۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0