سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  • شكست حملة نظامي آمريكا به ايران در طبس، 1359 هـ‌.ش
16 شوال 1445
    Wednesday 24 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      چهارشنبه ۵ ارديبهشت

      فلاخن و شمشير

      شعری از

      عليرضا حكيم

      از دفتر منظومه ي فلاخن و شمشير نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ۲۲:۰۵ شماره ثبت ۳۳۶۶۲
        بازدید : ۶۲۳   |    نظرات : ۶۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      سلام به دوستان گرامي در اين قسمت پنجم نيز از هر گونه انتقاد و پيشنهاد استقبال مي كنم
       و دوستاني كه موفق به خواندن قسمتهاي قبل نشده اند با مراجعه به پرو فايل آنها را بخوانند
      چو فردا ز  كٌه رخ نمود آفتاب
      خبردار كردند دشمن ز خواب
      نمايان شد از دور سيلي روان
      به نابودي لشكر گوركان
      سرازير شد سيل مردان لر
      چنان بود تا كوه و ره گشت پر 
      چنان مرد آمد ز كوه كبير
       كه سنگ از قدمها شده چون خمير
       چو تيمور ديد آن سپاه گران
      سر انگشت حيرت گزيد آن زمان
       ز ره لحظه اي هم نمي ماندند
      ز شهنامه اين بيت مي خواندند
       « اگر سر به سر تن به كشتن دهيم
      از آن به كه كشور به دشمن دهيم»*
       رسيدند وقتي به آوردگاه
      نمايان يكي بيكران شد سپاه
       سپاهي به ترتيب آراسته 
      سوار و پياده بپا خاسته
      به تن كرده جوشن* تبرها به دست
      چنين لشكري را كه خواهد گسست
       به سرها كٌله خود  و تيغ و سِنان
      به دشمن ندادند يك دم امان
       نمودند لشكر به باران سنگ
      زمين را بر آن دشمن خويش تنگ
       سر و دست و پاهاي دشمن به سنگ
      پر از خون و بشكست و گرديد لنگ *
       نديده كسي آنچنان جنگ سخت 
      بيفتاد دشمن چو برگ درخت
                  ***
       اگر سر به سر ...:بيت از شاهنامه تضمين شده
       چوشن :زره 
      بيت ماقبل آخر لف و نشر مرتب است
        
      ۶
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0