جمعه ۲ آذر
جان پاک شعری از خدیجه زینالی ( مهربانو)
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۰۸ شماره ثبت ۳۲۳۴۹
بازدید : ۸۵۲ | نظرات : ۱۶۶
|
دفاتر شعر خدیجه زینالی ( مهربانو)
آخرین اشعار ناب خدیجه زینالی ( مهربانو)
|
به نام خدا
باد لــغــزد زیر سنگ و ......گَرد و خاک آرد پدید
با خراش و چنگ خود صد چین و چاک آرد پدید
پنجره تحت فشار از رویت ماه است و .....گَرد
خنجری بر حنجره قصد هلاک آرد پدید
خون دل ،اشک روان ؛ ریزد به دامن لحظه ای
ضربه ای که یک تبر بر شاخ تاک آرد پدید
مادر عشق ابتر از روح مسیحایی دگر
مریمی کو؟ تا ز نخلی اصطکاک آرد پدید؟
دل به باد هرزه گردی دادن از روی هوس
لکّه بر رختی سپید از رنگ لاک آرد پدید
پای بی پوتین سُریدن در پلاتین و "پَتَک1"
کوچه ی بدنام را شأن و پلاک آرد پدید؟!!!
کار دنیا بر اساس یک دم است و بازدم
رفتگان را عبرتی بهر ملاک آرد پدید
دوری از کین و حسد از صدق و الفت می رسد
"مهربانو" مهرورزی جان پاک آرد پدید
پ: ن
پَتَک = در زبان ترکی به معنی کندوی عسل
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.