بختیاری مردجنگ وپاکـــی است
اوزِبی انصافی وشک شاکی است
بختیاری یادگارپارسی ست
درجهان اونامدارپارسی ست
کوروش وبهنام ازاوبوده اند
لیک آنان رادگرسوبرده اند
هریکی رامردمی قاپیده است
آن دلیران بهرخودنامیده است
بعض،گوینداوزِایرانها نبود
تاکه شایدخودبرندزین امرسود
هرچه می گویندمفت است وگزاف
کارشان بیعقلی وچرت است ولاف
بختیاری رنج وغم هادیده است
بهراین ملّت بسی نالیده است
لیک مِهراوزِیادان رفته است
کاراواز اذهن ایران رفته است
اوکه مشروطه به بارآورده است
انقلاب مابه کارآورده است
اوکه می دارد نخستین چاه نفت
نام اوازدفترتاریخ رفت؟!
پارس بایدنام خوزستان ببود
بختیاری مرکزاستان ببود
بازگزدداقتدارآن زمان
نام نیکان هیچ ننماندنهان
کل ملت یادیاران می کنند
یادشهرمَسِلِیمان می کنند
شهرمن مسجدسلیمان تاابد
بانگ یامهدیدرآنجامی رسد
مهدی مطهری منش(جابر)
چندنکته ی الزامی:
شهرمسجدسلیمان دارای نخستین چاه نفت درخاورمیانه می باشد.عبارت مَسِلِیمان عامیانه کلمه ی مسجدسلیمان است وبرای رعایت وزن به کاررفته است.درکتب تاریخی از کوروش کبیرواجدادش،به عنوان شاهان انزان(انشان)یادکرده اندکه این انزان(انشان)همان مسجد سلیمان است.درضمن برای رعایت وزن دربیت پنجم بهترایت کلمه یبرندرابرن بخوانیم.