سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        اُسوه ی نیکو

        شعری از

        مهدی مطهری منش(جابر)

        از دفتر ثنانامه نوع شعر قطعه

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ شماره ثبت ۲۵۶۲۱
          بازدید : ۸۶۶   |    نظرات : ۳۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مهدی مطهری منش(جابر)

        nullتقدیم به تمام معلمان عزیز به ویژه معلم خوبم جناب آقای ترهنده(یارا)null
         
        تویی آنکس که درتاریکی جهل
        چراغ علم رادادی به دستم
         
        درآن دوران که جهل من فُزون بود
        به پای مکتب عِلمت نشستم
         
        تویی آنکس که دادی یادالفبا
        که دانم درجهان من نیز هستم
         
        تومشقِ عشق را دادی به یادم
        ازاین بابت خدارامی پرستم
         
        توشمع علم رادستم بدادی
        وَمن هم برجهالت چشم بستم
         
        شهامت دادی یادم ای معلّم
        مَنَم1 از بندنادانی برَستَم
         
        تفنگ علم رادادی به دستم
        وَبا آن سینه ی دشمن گسستم
         
        وَحالا من شمارم تابه میلیارد
        ولی قبلاًشمردم2تابه شَستَم3
         
        معلّم توحسن اُسوه،جهانی
        که به نیکویی وحُسن تومستم
         
        اگرکه قدر نشمارم تورا من
        بدان یک آدم ابله،وَپستم
         
        توضیحات:null
        1)کلمه یس منم مخفف من هم است که برای روان تر شدن شعر به کاررفته.
        2)اینجا منظور از شمردم  می شمردم است.
        3)این شست به معنای انگشت شست است ومنظورآن است که قبلاًتا انگشت شستم(عددده)می شمردم.
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0