سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        نصیحتی برای معتاد

        شعری از

        مهدی مطهری منش(جابر)

        از دفتر شکرپنیر نوع شعر قصیده

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ۰۶:۱۳ شماره ثبت ۲۸۰۶۴
          بازدید : ۶۶۶   |    نظرات : ۳۶

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مهدی مطهری منش(جابر)

        نصیحتی برای معتاد
        بدیدا شاعری معتاددرویش
        درون یک خرابه گردآتیش
         
        کثیف وژنده پوش وبدقیافه
        به زیرچانه ی اوصدوجب ریش
         
        سرصحبت گشودآن شاعرناب
        ولیکن صحبتش آغشته بانیش
         
        بگفتش:«پیرازسنّت خجل شو
        دمی بنگر جمال وهیبت خویش!
         
        بگردی دورمنقل بهرسیگار
        خوراکت شیشه وتریاک وهَشیش
         
        دَهی پول گزافی بهرتریاک
        زِاحمق بودنت خوش گشته ساقیش
         
        زمین همچون شُش وقلب توباشد
        موادی که کشی باشدچویک خیش
         
        کشاورز این زمین رامی زند خیش
        ولیکن می زنی خیش این شُش خویش
         
        توفکری کن برای وضع وحالَت
        شده وضعت بسی وزشت وقاراشمیش!»
         
        خجل شدپیرِمعتادِسیه رو
        فتاداندردلش اندوه وتشویش
         
        ولی گفتش:«که ای مردخرد مند
        جوابی ده سوالم راخداییش
         
         زَدی قلب ووجودم راشکستی
        نصیحت های توبدترزِهرنیش
         
        بگودانم جوان مردسیه فکر
        خوشی زین که مرادیدی درآتیش؟»
         
        سُخن دیگرنگفت آن شاعرناب
        نبوداندرخیالش فکرقبلیش
         
        درآن روزاوگرفتادرس نابی
        که ارزدقلب آدم ازطلابیش
         
        اگرخواهی که اندرزی رسانی
        نکن اندرز خودآغشته بانیش
        مهدی مطهری منش(جابر)تیرماه1393    
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0