جمعه ۲ آذر
ارام شعری از حامد خلجی
از دفتر اسمان خیس نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ۰۱:۲۶ شماره ثبت ۲۰۲۸۳
بازدید : ۶۱۴ | نظرات : ۲۰
|
آخرین اشعار ناب حامد خلجی
|
ارام
ارام ﮔﻢ ﺷﺪه ام
در ﻣﯿﺎن اﺳﻤﺎن و زﻣﯿﻦ
ﮐﺪام اﺳﻤﺎن ﺑﻮد
که ﻣﺮا ﺑﺮد به اﺷﯿﺎنه ی
ﺗﻨﮭﺎ ﮐﻨﺎر اﺑﺮھﺎ
ﺧﻮرﺷﯿﺪ
ﻧﺰدﯾﮏ و ﻧﺰدﯾﮑﺘﺮ ﻧﯿﺴﺖ
ﺗﻤﺎم اﺑﺮھﺎ ﺗﻘﺎص ﮐﺪام
ﮔﻨﺎه را ﻣﯽ دھﻨﺪ
که ﺧﻮرﺷﯿﺪ ﭘﺸﺖ اﺑﺮھﺎ ﻧﻤﯽ ﺗﺎﺑﺪ
اﺑﺮھﺎ ﺑﯽ ﮔﻨﺎھﻨﺪ ﺑﺮای ﺑﺎران
ﺑﺎران زاده ی درﯾﺎﺳﺖ
درﯾﺎ ازاد و اﺑﯽ ﺳﺖ
اﺳﻤﺎن ﺑﯽ ﺷﺒﺎھﺖ به درﯾﺎ ﻧﯿﺴﺖ
درﯾﺎ ﺧﯿﺲ اﺳﺖ
اﺳﻤﺎن ﺧﯿﺲ ﺗﺮ
ﭘﺮواز ﭘﺮﻧﺪه ھﺎ در اﺳﻤﺎن
رﻧﮓ ازادی ﺳﺖ
درﯾﺎ ﻟﺒﺎن ﺧﻮﺷﯿﺪ را ﺑﻮسه ﻣﯽ زﻧﺪ
و اﺳﻤﺎن ﻗﻄﺮه ی درﯾﺎ را
در اﻏﻮش ﺧﻮد ﺻﺪا ﻣﯽ زﻧﺪ
همه ﭼﯿﺰ را ﻣﯽ ﺗﻮان دﯾﺪ
ﺗﺎﺑﺶ اﻓﺘﺎب
اﻧﻌﮑﺎس ﻣﮭﺘﺎب
ﺣﺘﯽ ﺣﯿﺎت دوﺑﺎره را
ﻣﯽ ﺗﻮان دﯾﺪ
ﻻ به ﻻی ﺧﺎک
دھﺎن ریشه ھﺎ ﺑﺎز اﺳﺖ
ﺑﺮای ﻗﻄﺮ ه ی ﺑﺎران
ﺷﺎخه ھﺎی ﭘﯿﭽﯿﺪه در اﺳﻤﺎن
ﻣﺜﻞ رگ ھﺎی دﺳﺘﺎﻧﻢ
اﻧﺘﻈﺎر ﻣﯽ ﮐﺸﺪ
اﻧﺘﻈﺎر ﺗﭙﺶ
ﻗﻠﺐ زﻣﯿﻨﯽ ھﺎ ﻧﻤﯽ ﺗﭙﺪ
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.