یا الله
هـفــت شهــر عشــــــق را جـوينــده بـاش
بـا ادب بـاش و شـــــريـــف و بنـــده بـاش
در جهـانـــي پســت و بـدآئيـــن و زشــت
خـوب و شـــاد و جاري و سـرزنــده بـاش
غــافـــــل از بـــدعهــــدي دوران مشــــو
يک دو چنــــدي بر خـودت پـوينــده بـاش
رنـــــج گيــتــــي را نخـــر بهـــر خودت
خنـــده ای اهدا بکـــن لــــبخنـــده بـاش
اي جــــوانــي مـيکِشَــــد پيـــري تــو را
تا جــوانـــي کـوشـشـي جـوشـنـــده بــاش
حرف دل را پيـــــش نـامحــــــــرم مبـــر
بـر ســــراي راز خـــود پوشـنــــده بـاش
ســـر زنــــد آيـا گــــدايــــــي از شهـــان
طبـــع لايـــق را بــــه دل دارنــــده بــاش
بخـششـــي کــــن از بـراي قُـــرب حـــق
چــو ن خـــداونـــد کــرم بخشــنــده بـاش
چـــون غــزالـــي تيـــزپـا در کـوهســـار
همچـــو بـادي آتشيــــن، طــوفـنــده بـاش
گاه آهســــــته بــــزن آبـــــــی بــــــه رو
نیـــمه شـــب ها دل بده دل زنـــــده بـاش
با خــــــدا قهرت نگــــــیرد ای عــزیـــز
دل به او بنـــد و خـــدا را بنـــــده بـــاش