یا الله
ســی ســال نـوشــتم ،کـه ز ابتدا ، شـــک دارم
در شـــــیطــنتِ آدم و حــــــٌوا ، شـــک دارم
گفــتم که دروغ اســت ، همـــه دوزخ و برزخ
در هنـــدســـه ی عالـــمِ عظــما ، شـــک دارم
بی شــک کـه شکســت قامــت رعنــای یقیــنم
هـر شب به خـودم ،هـــم به شــما شـــک دارم
سلطــان محبــت شـــدم و، شمــع شــب دوســـت
از بــــس که جفــا دیـــدم ، به وفــا شـــک دارم
این پیچ و خم و ، ریزش آن عشـــوه ی عشــاق
شـــیرین کــه نباشــد ، بــه زلیـــخا شـــک دارم
هــر لحـظه زنـد رنـگ ،اجــل بر ســر و رویـــم
بر کــوکِ چنیـن سازِ خــوش آوا ، شـــک دارم
در حضــرت مــن حســـرت فــردای بهشـت است
بــا بــودن ایــن ،بهشـــت زهــــــرا ،شـــک دارم
هــرکــار غلـــط کـــــردم و گفـــتم کــه ببخـــشد
در بخشــش او، ایــن همــه یکـجا ، شـــک دارم
دیـــدی که ز این کلــک ملیـحم نمــکی ریخـــت
شایــد که کــنی لطـــف ؟ به خـــدا شـــک دارم
فقـــیه