جمعه ۲ آذر
طلوع شعری از داریوش خطیر
از دفتر مستی رنگین کمان نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۲۰:۳۵ شماره ثبت ۱۷۱۵۵
بازدید : ۱۰۶۴ | نظرات : ۳۳
|
آخرین اشعار ناب داریوش خطیر
|
1
کاش تژگاه هایمان پر از پریسکه بود
وقتی مهربانی آتش
به خانه رسید
و خشم سیل به دشت
2
بی قراری های دل را بهانه کرده ام
تا تو
به رویاهایم بیایی
در شطی پر از مهتاب
و پیاله ایی پر از شکوفه باران
3
حسرت می خورم
به خستگی پروانه ها
وقتی گرد چشمه جمع می شوند
و دل را
به فوران خواهش شمع می سپارند
وقتی قصه
عشق بی رنگین کمان می شود
4
نگذار
از بستر بیشه های پر رود نگذریم
وقتی
شقایق ها داغ بابونه بر دل دارند
و در آرزوی حاشا نکردن عشق
به سقاخانه ای می آویزنند
که هیچ عکسی از فردا ندارد
و حسرت رنگین کمان
آویشن
5
دلم
یک پیاله پر از ماه می خواهد
و سیر نشدن دشت
از طغیان باران
و فوران رنگین کمان
به موسم طنازی آویشن
6
سال هاست که از رویا هراسیدیم
و عروسی خوشه چینان آسمان
مبادا
حرف های فاصله
نفس فردا را بگیرند
پریسکه :در گویش زاگرسیان به معنای شرر و جرقه های آتش است
تژگاه :در گویش زاگرسیان به معنای اجاق و آتش گاه است
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
احسنت
پریسکه های زیبایی خلق کردید