شنبه ۳ آذر
باید بگم که یک زنم شعری از اسمر شجاعان
از دفتر شعرناب نوع شعر ترانه
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰ شماره ثبت ۱۶۱۵۶
بازدید : ۶۵۷ | نظرات : ۲۰
|
آخرین اشعار ناب اسمر شجاعان
|
این ترانه رو تقدیم زنان فلسطین اشغالی ک زیر سلطه و استبداد اسرائیل غاصب هستند میکنم
باید بگم که یک زنم
کجا دارن می بَرَنَم ، باید بگم که یک زنم
یک زنه سر سپرده که نجابتم رخت تنم
همین حریرِ خانگی شبانه آتشش زَدَن
به دستِ دام و دَد و دیو ، نشانه پَرپَرش زَدَن
جادو تو فال من نبود ، وقتی که من خودِ منم
جواب گریه تویِ شب ، گناهم اینه که زنم
من یه زن از جنس حوّا ، با ملائک همنشینه
نذارید سایه ی ابلیس ، رو بهشت من بشینه
وای اگه دیوِ سیا پوش ، گیسایِ منو بچینه
شاه پریه قصه ی من ، خوابِ شیطونو ببینه
وای اگه مریم قدیّس ، رویِ تختِ عرش بشینه
زیر تیغه ی نقابم ، جایِ سیلی رو ببینه
واسه عشق شاه قصه ، من هنوز یک زنِ خامَم
در پیِ عروسِ آتش ، تو خرابه های شامم
من که تن پوشِ اسارت می برد روح زِ جانم
پس چرا برده ی این مردکِ زندانبانم
اگه تندیس عدالت ، سر به مهرِ زن بگیره
همه حیثیتِ عالم ، از غضب شعله می گیره
کجا دارن می بَرَنَم ، باید بگم که یک زنم
یک زنه سر سپرده که نجابتم رخت تنم
ترانه سرا : اسمر شجاعان
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.