شنبه ۳ آذر
ای عشق بی فرجام مرو شعری از طوبی آهنگران
از دفتر سرو عرفان نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ۰۹:۲۹ شماره ثبت ۱۲۹۲۱۱
بازدید : ۲۰۰ | نظرات : ۳۲
|
آخرین اشعار ناب طوبی آهنگران
|
ای عشق . بی فرجام مرو وز شهر دل بیرون مرو
ای هستی عالم مرو در جنگ دل دریا مرو
جام نوش مستی سر مکن
چون مرغکان پرواز مکن
از عاشقان مرنج مرو
نشکن تو قانون خدا بر خاک مریز جام ما
بی می معشوق مرو
جان بی تو پر پر می زند عقل با تو گوهرمی شود
گوهر هر دل مرو
جار ی کنی بوستان اتشی زنی گلستان
بی زایش بی گل مرو
در دل جان توسر وری بنیاد کاخ مر مری
خراب بی بنیاد مرو
خمار چشم عاشقی نگین چشم قمری
مقرور بی ثمر مرو
ملک دلان مسخری تابنده دست زرگری
بی زرمر و بی زرمرو
معشوق پاینده توای عاشق در بنده تو ای
بی عشق معشوقه مرو
بوی وصال می دهی از در وصل می پری
بی پر بی وصل مرو
بر جوش تو صد ببار در جوش تو صد نگار
بی جوش بی نگار مرو
ازعشق پرور صنمی بر شهر دل کلان تری
بی صنم قمر مرو
جاری مهتاب توای میزبان خورشید تو ای
بی نور مهتاب مرو
تابند انسانی کنی حس به رگ جان کنی
بی حس بی رگ مرو
دل شکنی بسیار جاری نمودی ببار
ای شکن دل مرو
گاهی بدل سلطانی گاهی به تخت بیماری
بی دل بیمارمرو
ای بی خبر امده ای بسیار سنگ دلی
ای ملک جان ارزان مرو
مرغی پرنده در دلی بر سر دل نادری
بی سر بی دل مرو
با خلق حسن برادری خوش خطی قلندری
ای خوش بی خط مرو
پیوند به دل می زنی گاهی چو نیشتر زنی
بی وصل بی سر مرو
جاری رگ می شوی قیمت زندگی شوی
با خون با گریه مرو
بی مر کبان جان بری سمگین دل نا محرمی
بی سر بی محرم مرو
شکار چی خاری منظر حسن داری
بی شال بی قبا مرو
جاری لذت توای هم رقص پا کو توای
عزم حیات داری بی دل بی حیات مرو
ای که اسارت بری هر دلی اسان خری
عصر اسارت مرو
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و با احساس بود
به جای ( مرو ) بهتره بگوییم نرو