شنبه ۳ آذر
مساوی شعری از طوبی آهنگران
از دفتر گلستان ادب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ۲۲:۱۲ شماره ثبت ۱۲۷۶۷۱
بازدید : ۱۹۱ | نظرات : ۰
|
آخرین اشعار ناب طوبی آهنگران
|
در محفل ما ساقی پیمانه یکیست
از جمله خاک و مرجانه یکیست
انچه ساقی بخشید در جام
ساقی مترب نغمه یکیست
ازنسیم پرسیدم ز صوت داوود
گفت صوت داوود و گردانه یکیست
مرشدان پیموده ا ند ره می خانه را
مرشد باش مسجد بت خانه یکیست
عاشقی شا کار هنر ادمست
عاشقی کن روضه و افسانه یکیست
سایه سلطان هست که هست
سلطان وزندگانی زنده یکیست
گر دهد عطر نفس طلیعه به جان
طلیعه وخورشید تابنده یکیست
ملک طلبی دیده و جان ملکست
ملک و عاشقی و رایحه یکیست
بی انتها مهر تو در دل سوخته گان
مهر جوش دل و استانه یکیست
من ندانم که باید چه بدانم
هم طوبی و درخت سایه یکیست
|