( 1)
مکه لرزید به خود
خبری سنگین بود
خانه ی یار ز دیوار دو چاک
فاطمه بنت اسد رفته درون
باز دیوار به هم بسته شده است
گوییا فاطمه مهمان شده است
( 2)
شهر پر غلغله بود
همه جا ولوله بود
همه دستان به دعا ؛ گِرد حرم ؛ حال طواف
همه مبهوت و دعاگوی زن حامله است
از قبایل همگان امده است
مرد و زن آمده است
مکه بیدار شده است
( 3 )
پچ پچ و همهمه ای پیچیده است
گنگ و مبهم ؛ همه در حال نگاه
که چگونه است چنین
نشنیده است کسی تا به کنون
که چنین چیزی شد
تا سه روز است چنین
تا سه روز است همین
( 4 )
همه دیدند به چشم ؛ باز اعجاز شده است
حرم پاک خدا باز ز دیوار شکافت
به گمان همه : خورشید در ان پنهان است
همه جا روشن و تابان شده است
( 5 )
فاطمه بنت اسد بیرون شد
شیرخواری بغل است
نام وی ( حیدره ) است
و محمد ( ص ) چو رسید
کودک اغوش گرفت
و بگفتا که :: علی جان من است
( 6 )
به علی : کعبه نورباران شد
دوره جهل و بت به پایان شد
فیض حق خلعت علی گردید
فرقِ اِنس و مَلَک نمایان شد
( 7 )
مژده ای دل که علی امده است
شادمان باش ؛ ولی امده است
به علی جمع رسل مفتخر است
شیر حق بین چه جلی امده است
گر نمی بود علی دین خدا نا به تمام
که علی بعد نبی : میر و وصی امده است
*****
علٍی ی لا فتی ؛ شاهنشه مُلک بقا ؛ شمشیر سبحانم
نگهبان در میخانه ی هستی ؛ دهد ساغر به پاکانم
نیایش کن خداوند علی با قلب و با ذکر علی گویان
که او باشد : امیر مومنان و شافع ان روز احزانم
........................................................
میلاد مسعود یگانه مولود کعبه امیر المومنین علی علیه السلام شادمانه باد