سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • روز شوراها
20 شوال 1445
    Sunday 28 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۹ ارديبهشت

      ( مرغ حق ...! )

      شعری از

      افروز ابراهیمی

      از دفتر " ضامن آهو" نوع شعر نیمائی

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۲ ۰۲:۲۱ شماره ثبت ۱۲۳۳۳۵
        بازدید : ۱۶۰   |    نظرات : ۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر افروز ابراهیمی

      .....
      دل آشوبم !  دل  آشوبم  !
      نمی دانم  !
      نمی دانم !
      کدامین مرغ الحانی  نشست  بر   بام  تاریکم  ؟
      ولیکن  خوب می دانم
      به سان جغد  تنهایی 
      که می خواند نوای  تلخ  دلتنگی
      و در شب زنده داری ها
      شده همراه و همرازم
      دو چشمش تیز  می بیند
      تمام   حزن   و غم ها  را
      غزل ها واژه در واژه سرودم در سکوتی ژرف
      و او با صوت محزونش
      به آوازی ندا در داد
      که ای همسان و هم سایه 
      رفیق  درد  و  درمانم
      به سر کن شاخه ی افرا
      که بنشینم به بالینت 
      گشایم  بال  و  پرهایم
      و تو  پنهان شوی گاهی میان تنگ ِ   آغوشم....
      که تا یک  دَم  بیاسایم
      درون   ورطه  ی  رویا...
       
      دل آشوبم !  نمی دانم !
       
      چرا   اشکم  میان کاسه ی دیده  
      نمک زار  و ترک خورده  !
      بخشکیده  
      نمی بارد دگر ابری   
      کند سیراب  قلبم  را  ...
      بخوان  ای بوم شب بیدار
      مرا   آواز   تو   مَرهَم  
      به  هر    زخمی  که  هِی خوردم .....
      نشانی نیست  از  صحرا 
      و یا  آن جنگل زیبا 
      که در ظلمت و  مخموری
        فقط  با  مرغِ حق   گفتم
      طنین  صوت  محزون  را ...!
      بیا  گاهی به دیدارم 
      که دلتنگ  و 
      دل آشوبم  ! 
      نمی دانم   چرا  اینک  !
      پریشان و
      دل آشوبم !؟
       
       
      .............................................
      بداهه  _  افرا  _   آبادان
      بامداد  پنجشنبه    ۹  /   ۶  /  ۱۴۰۲
       
       
       
      ۹
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0