سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        خیال

        شعری از

        علی فداکار(ایهام)

        از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۳۳ شماره ثبت ۱۲۲۴۰۶
          بازدید : ۱۳۴۶   |    نظرات : ۱۰۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر علی فداکار(ایهام)
        آخرین اشعار ناب علی فداکار(ایهام)

        نخ به نخ هرشب
        موهایت را می‌بافم
        آه ه ه 
        میبینی که چگونه..
        خیال می‌بافم!
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر
        ۴۷ شاعر این شعر را خوانده اند

        علی فداکار(ایهام)

        ،

        همایون فتاح متخلص به رنود

        ،

        محسن ابراهیمی اصل (غریب)

        ،

        عباسعلی استکی(چشمه)

        ،

        روح اله سلیمی ناحیه

        ،

        محمد اکرمی (خسرو)

        ،

        مسعود معادی

        ،

        فاطمه معادی(بانو)

        ،

        طوبی آهنگران

        ،

        شاهزاده خانوم

        ،

        جمیله عجم(بانوی واژه ها)

        ،

        نرگس زند (آرامش)

        ،

        اصلانی (امی)

        ،

        ایمانه عباسیان پور تخلص به ااآیدا

        ،

        احسان فلاح رمضانی

        ،

        جواد کاظمی نیک

        ،

        ابوالحسن انصاری (الف رها)

        ،

        افسانه پنام (مولد)

        ،

        احمد نیازی (صابر)

        ،

        سید هادی محمدی

        ،

        علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق

        ،

        آوا صیاد

        ،

        علی نظری سرمازه

        ،

        سید علی ساداتی

        ،

        مهدی محمدی

        ،

        نیره صدری

        ،

        علیرضا حسن شاهی

        ،

        بهمن یار شهیدی

        ،

        مجتبی شفیعی (شاهرخ)

        ،

        مریم کاسیانی

        ،

        علی معصومی

        ،

        محمدرضا آزادبخت

        ،

        ابراهیم آروین

        ،

        فرشید به گزین

        ،

        احمدی زاده(ملحق)

        ،

        رحیم فخوری

        ،

        راضیه خضری

        ،

        فاطمه بهرامی

        ،

        الهام ملک محمدی

        ،

        ساسان نجفی

        ،

        آذردخت شرقی(آذر دخت)

        ،

        افروز ابراهیمی

        ،

        محمد گلی ایوری

        ،

        فیروزه سمیعی

        ،

        رویا ادیب (نازبانو)

        ،

        آذر مهتدی

        ،

        مهدیه بخشی

        نقدها و نظرات
        احمدی زاده(ملحق)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۲۴
        جناب شاهی مطالبی که نوشتید جملة وتفصيلا مردود است و گذشته از ان غیر اخلاقی و ادبی خندانک
        با تک تک کلمات عزیزانی که جواب شمارا دادند موافقم بخصوص سرکار خانم عجم عزیز و یاد اوری سید هادی به دوستتان ...
        شما حداقل زیر نقدی از ایشان پنجره سبزی باز می کردید که در ان ذکر منبع و کتابی نکرده بودند خندانک

        شما حساب شده امدی بجایی که دستی بگیری خواستی دستی پر برکت در سایت شعرناب قطع کنی!
        توجه کنید این نوشته شماست *(این مطلب امروز من کار عجولانه و نسنجیده ای حداقل از نظر خودم نبود. لازم دانستم که عنوان کنم و پیش بینی میکردم بازخورد دوستان را.)*
        ساعت ۵ صبح است به وقت لندن و ما و دوستان را از کار و زندگی و خواب شیرین انداختی نوش جانمان فدای اهل دل و قلم اما کارتان درست نبود خندانک
        تا بعد الله اکبرحسبی الله ونعم الوکیل خندانک
        برم صبحونه درست کنم بخورم ازدست شما و امثال شما صبحونه نخورده سکته نزنیم
        * در ضمن یادتان باشد مثل همه موارد گذشته همه دعواها در نهایت سر ما و سایت خراب میشود (یا باج یا حاشیه) ماهم که اهلش نیستیم از ریشه می زنم هرکه می خواهد باشد یادتان نرود هم سیدم هم کورد ملکشاهی .. یا علی ع
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۳۱
        درود بر شما استاد احمدی زاده مدیر مدبر سایت وزین شعر ناب

        الله تعالی شاهد است که شکی در فرمایشات شما نیست.

        اینها بیرون سایت کلونی می‌کنند و ناگهان آوار می‌شوند آبشخور آنها هم کسانی هستند که چشم دیدن سایت شعر ناب را ندارند

        شعر ناب با سید هادی محمدی زنده نیست که با زدن سید هادی محمدی شعر ناب به خطر بیفتد انقدر استاد ارجمند توی این سایت هست که زبان قاصر از ذکر آنان است اما تا نفس دارم به کوری چشمان آنها در رکابیم خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۱
        خندانک
        درودبرشمااستادعزیزوبزرگوارم جناب ملحق خندانک
        وآفرین بردرایت وهوشیاریتان خندانک
        ان شاالله که خداوندبه ما وشما صبربدهد واقعا
        وای کاش دل این راداشتیم که مثل بعضیها مقابله به مثل کنیم وحرف بزنیم وازخودمان دفاع کنیم درمقابل اینهمه دشمنی وتهمت وقضاوت نابجا
        خیلی جاها زورم رسید
        اما دلم نیومد!😔
        ارسال پاسخ
        افسانه پنام (مولد)
        افسانه پنام (مولد)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰
        درود بر استادان بزرگوارم
        سرتان سلامت خندانک
        ارسال پاسخ
        محمدرضا آزادبخت
        محمدرضا آزادبخت
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۳۹
        درود استاد سپاس از منش ودرایت محکم تان
        ارسال پاسخ
        احسان فلاح رمضانی
        احسان فلاح رمضانی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۰۷
        سلام و درودها بر ادیب دانشمند و زیبانویس و ناقد نکته سنج و متبحر جناب دکتر محمدی بزرگوار خندانک خندانک

        نقد فنی و پرباری رو برشته تحریر درآوردید خندانک خندانک

        فکر میکنم برداشت نادرست دوستان بدلیل عدم آگاهی از شیوه های ارجاع دهی در مقالات علمی هست.گاهی پیش میاد که در یک مقاله مثلا بیست صفحه ای ده دوازده صفحه فقط نقل قول و ارجاع دهی به کتاب ها و مقالات هست و فقط سه چهار صفحه حاصل تحلیل و برآیند و نتیجه گیری مولف.

        بهر حال نقدهای علمی شما همیشه فنی و آموزنده هست و نکات تازه و بدیعی قابل استخراج هست از قلم شما خندانک خندانک

        موید باشید و سلامت خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۳۴
        درود بر شما شاعر غوغاسرا جناب رمضانی گرانمهر

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد گلی ایوری
        محمد گلی ایوری
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۱۷
        سلام و عرض ادب جنا استاد احمدی زاده گرامی
        درایت و مدیریت حضرت عالی بسیار عالی و قابل تقدیر است
        خندانک خندانک خندانک
        زحمات جناب استاد محمدی عزیز هم در امر نقد و آموزش بسیار عالی و قابل تقدیر است
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        سید هادی محمدی
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۵۶
        یا لطیف ارحم عبدک الضعیف

        سپاس خدای را که فرصتی دوباره داد تا بنویسم.
        شعری پیش رو داریم از جناب آقای علی فداکار که چند سطری در خصوص آن خواهم نوشت.

        ♦️ وقتی «شعر کوتاه» می‌گوییم صورت‌های گوناگونی در ذهن ما مجسم می‌شود. تک‌بیت، دوبیتی، رباعی، لندی، هایکو و... همه «شعر کوتاه» خوانده می‌شود. هریک از قالب‌ها ساختار و فرم مشخص خود را دارند و با معیارهای معین از همدیگر بازشناخته می‌شوند. البته در کنار ممیزه‌های فراوان، در جهاتی هم با یکدیگر مشترکند.

        ♦️ آیا برای «شعر کوتاه» تعریف خاصی وجود دارد؟

        بعضی بر این عقیده‌اند که شعر تعریف‌ناپذیر است و ما نمی‌توانیم تعریف کاملی از آن به دست دهیم؛ چراکه شناخت ما از آن محدود است و هر تعریفی هم اگر صورت می‌گیرد، به جنبه‌های خاصی از آن اشاره دارد. اما برخی دیگر باورمندند که شعر بر اساس جوهر و عناصر درونی خود قابل تعریف است. از این‌رو برای آن تعریف‌هایی ذکر کرده‌اند. لیکن همه ی این تعریف‌ها به جنبه‌های ویژه‌ای از شعر اشاره دارند.

        ♦️ اگر بخواهیم از «شعر کوتاه» تعریفی به دست دهیم، این تعریف باید ناظر بر همه ی این تعریف‌ها باشد. یعنی هم «جنس» داشته باشد و هم «فصل».
        با جنس خود تمام انواع شعر را شامل شود و با فصل خود، قالب‌های دیگر را کنار بگذارد. تا جایی‌که می دانم چنین تعریفی از «شعر کوتاه» وجود ندارد. بسیاری از نویسندگان و شاعران نیز با این نظر موافقند و عقیده دارند که تاکنون تعریف روشنی از «شعر کوتاه» فارسی به وجود نیامده است.

        💬 قدرت‌الله ذاکری، یکی از هایکو شناسان ایرانی در مورد این‌که آیا «شعر کوتاه» فارسی همان هایکوی ژاپنی است یا نه، ابراز عقیده می‌کند:

        «شکی نیست که به هیچ عنوان نمی‌شود قوانین هایکوی ژاپنی را در «شعر کوتاه» فارسی لحاظ کرد. پس تنها می‌توان در کوتاه بودن شعر از هایکو تقلید کرد. در سرتاسر جهان خیلی‌ها اشعار کوتاه سروده و آن را مجموعه هایکو نام نهاده‌اند. پس این‌که اشعار کوتاه خود را هایکو بنامیم ایرادی ندارد. اما به هیچ وجه نمی‌فهمم «اولین هایکوهای فارسی» یعنی چه؟! ما هیچ تعریف دقیقی از هایکوی فارسی نداریم... اگر هم فرض کنیم قرار است هایکوی فارسی داشته باشیم، باید دستورالعملی داشته باشد، ویژگیی داشته باشد، باید سال‌ها بگذرد و مجموعه‌های «شعر کوتاه» پدید آید و آن‌وقت متخصصان فن شعر بررسی کنند که این اشعار کوتاه دارای چه ویژگی‌هایی است و بر مبنای آن هایکوی فارسی را تعریف کنند و بعد با توجه به این تعریف ببینیم اولین هایکوهای فارسی را چه کسی نوشته است.»

        ♦️ مشخصه های شعر کوتاه

        ✔️ تصویر

        رضا براهنی در کتاب «طلا در مس» تصویر را چنین تعریف می‌کند:

        «تصویر، حلقه زدن دو چیز از دو دنیای متغیر است به وسیله ی کلمات در یک نقطه‌ معین.»

        و

        «تصویر کلمه‌ای است کلی و جامع و شامل هر نوع تشبیه، هر نوع استعاره هر نوع سمبل و هر نوع اسطوره می‌شود.»


        در شعر جناب فداکار تصویر وجود دارد
        تصویر بافتن موهای یار و بافتن خیال که باهم تلاقی دارند اما از لحاظ نو و بکر بودن تصویری است دستمالی شده و غیر نو که بارها و بار آن را شنیده و دیده ایم و هیچ کشفی جدید برای مخاطب ندارد
        و مخاطب بهتر از آنها را بارها شنیده است


        ✔️ ایجاز

        یکی از شاخص‌ها و شگردهای «شعر کوتاه» ایجاز است. ایجاز به مثابه ی رکن اساسی نقش اولیه خود را ایفا می‌کند. حتی بسیاری از واژه‌های ضروری از کار می‌افتند و کلماتی که مطابق قواعد دستوری باید بیایند دیگر در ساختار شعر حضور ندارند.

        در شعر جناب فداکار این ایجاز وجود ندارد
        اولا کاربرد نادرست عبارت نخ به نخ برای بافت مو زیبایی آن را کاسته است در ثانی چنانچه شاهزاده خانوم هم در نظرشان به آن اشاره کرده اند وجود دو فعل می بافم غیر ضروری و حشو قبیح است.
        حتی عبارت آه هم در این شعر زائد است چرا که در ذات خیال بافی آه و حسرت وجود دارد و نیازی به آوردن آن نیست


        ✔️ پرهیز از آوردن فعل در حد امکان

        از آنجا که «شعر کوتاه»، خود به سه یا چهار سطر ختم می‌شود، لذا لازم نیست در هر سطر فعلی آورده شود. آوردن فعل تنها در جایی ضروری است که شعر بدون آن امکان فهم نداشته باشد یا آوردن آن به زیبایی و فرم شعر کمک کند. در غیر آن حذف فعل از محسنات «شعر کوتاه» محسوب می‌گردد..

        و همانگونه که گفته شد جناب فداکار با فعل می بافم شعر بودن این نوشتار را به خطر انداخته است



        ✔️ محدودیت سطرها

        در اشعار کوتاه حتما و قطعا باید از کمترین سطور استفاده کرد و معنا و مفهوم را در کمترین فضا خلق کرد وگرنه دیگر نمی‌شود به آن شعر کوتاه نام نهاد

        متاسفانه جناب فداکار این اصل را نیز در شعرشان رعایت نکرده اند


        از نظر من شعر جناب فداکار نمره ی قبولی دریافت نمی‌کند اما باتوجه به اینکه ایشان ابتدای راه هستند قطعا و حتما با تمرین و ممارست و مطالعه به قله های رفیع شاعری خواهند رسید
        به امید آن روز ان شاء الله

        یا حسین بن علی

        سید هادی محمدی

        خندانک خندانک خندانک خندانک





        💠 یک نقد……………… یک آیه 💠

        اللَّهُ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَاءُ وَيَقْدِرُ ۚ وَفَرِحُوا بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا مَتَاعٌ

        خدا روزی را برای هر کس که بخواهد، وسعت می دهد و برای هر کس که بخواهد، تنگ می گیرد. و [آنان که از حیات جاوید و پرنعمت آخرت بی خبرند] به زندگی زودگذر دنیا شادمان شدند، در حالی که زندگی دنیا در برابر آخرت جز متاعی اندک و ناچیز نیست. رعد (۲۶)




        منابع اسنادی


        📚 دکتر صهبا ؛ فروغ
        مبانی زیبایی شناسی شعر ؛ دانشگاه اراک ، مجله علوم اجتماعی و انسانی دوره بیست و دوم ، شماره سوم

        📚 ایچیسون جین
        مبانی زبان شناسی ؛ ترجمه ی
        محمد فائض؛ تهران ؛چاپ اول؛ انتشارات نگاه


        📚 طاهری حمید ؛ رحمانی مریم
        تصویر شعر سپید ؛ادبیات فارسی ؛ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ؛ سال اول ؛ شماره دوم

        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۱۰
        درود وعرض ارادت واحترام خدمت استاد محمدی ارجمند خندانک
        بسیار سپاسگزاریم بابت مطالب ارزشمندتون خندانک
        خدا قوت وخسته نباشید خندانک
        در پناه خداوند بهترین ها رو براتون ارزومندیم خندانک
        ارسال پاسخ
        علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
        علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۳۹
        درود بر شما استاد گرامی جناب دکتر محمدی بزرگوار معلم دلسوز خندانک
        نقد بسیار پر باری بود بسیار از قلمتان آموختم 💐💐🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۷
        خندانک
        درود برشما استادمحمدی عزیز خندانک
        خداقوت خندانک
        ممنونیم به خاطروقتی که می گذارید
        ماشاالله مثل همیشه منظم ومنسجم و
        بسیارپرباروآموزنده بود خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        افسانه پنام (مولد)
        افسانه پنام (مولد)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۳۱
        درود بر استاد عالم و زحمت کش جناب محمدی عزیز
        واقعا از پنجره سبزتان بسیار آموختم چه خوب می شود در عمل هم بتوانیم پیاده کنیم خندانک
        قطعا ما شاگردان خواهران ،برادران قدر استادان این سایت را می دانیم و واقعا خداوند چه لطفی را به ما ارزانی کرده است.
        خداوند را سپاس که هرروز می آموزم و قدری از دیروز بیشتر می دانم.
        خداوند حافظ این استاد بزرگوار خانه ی ناب باشد
        آمین خندانک
        ارسال پاسخ
        نیره صدری
        نیره صدری
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۰۲
        درود جناب محمدی آموزگار دلسوز سایت خندانک
        درمورد شعر هایکو واینکه ما هم بتوانیم درشعر فارسی ازاین سبک استفاده کنیم
        مطالب ارزشمندی را به اشتراک گذاشتید
        قدر دان آموزشهای نابتان هستیم خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        شاهزاده خانوم
        شاهزاده خانوم
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۱
        درود بر سیدهادی شعر خندانک
        بسیار نقد پربار و ارزنده‌ای بود.. خندانک خندانک
        جامع و کامل.. خندانک خندانک
        در محضر شما بزرگان درس پس می‌دهیم.. خندانک
        سلامت و ثروتمند باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۵
        درودبرشما استاد عزیزم جناب هادی جان محمدی عزیزم بسیار مفید واموزنده بود احسنت برشما 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        🌺🌺🌺🌺🌺
        🪻🪻🪻🪻
        🌼🌼🌼
        🥀🥀
        💮
        ارسال پاسخ
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۰۶
        سلام و درود بر شما استاد گلم.
        خیلی خوشحالم از اینکه وقت گذاشتید و نقد کردید
        یک برگ حرف بود و یک کتاب ،
        آموزش خندانک
        خندانک

        توضیحات دقیق شما از شعر کوتاه و خواص آن منو یاد
        (چامک) و صحبت های جناب دکتر پنجه ای انداخت .
        فکر میکنم فرصت مناسبی باشه که برشی از صحبت های جناب پنجه ای در مورد چامک رو به اشتراک بذارم.



        چامک چیست؟

        چامک نامی است ایرانی و پارسی ، که استاد علی رضا پنجه‌ای ، آن را معادل یا جایگزینِ “شعر کوتاه ” پیشنهاد کرده است.

        چامک ، کوچک شده ی واژهٔ پارسی چامه است، که با استفاده از حرف کاف (پسوند تصغیر) به خوبی معنی و مفهوم شعر کوتاه را رسانده است.
        در زبان پارسی به شعر ، چامه می گویند و بنابراین پیشنهاد هر کوتاه شاعرانه‌ را می‌توان با حسن سلیقه چامک نامید
        چامک بطور عام همان ویژگی های شعر کوتاه را دارد به ویژه ایجاز و اقتصاد واژگان، نداشتن حشو و توضیحات اضافه ، تصویرسازی ذهنی و نگارشی و قشنگ شناسی مدرن که با استفاده از عنصر خیال و احساس مفاهیم تازه و بکری را در فرمی کوتاه و صیقل خورده می سازد.
        ایجاز یا اقتصاد واژگان یعنی نداشتن توضیحات اضافه و حشویات ، و استفاده از کمترین و بهترین و به روز ترین واژه ها.ایجاز اعتماد و احترام به درکِ مخاطب در یافتن مفهوم است.
        اما چامک علاوه بر ویژگی های عام شعر کوتاه ، دو ویژگی خاص دیگر هم به شعرکوتاه اضافه کرده است :

        اول آنکه شعر کوتاه اطلاقی است عام برای هر گونه و ژانر شعری مانند اطلاق ذره برای هر ماتریال. اما چامک چون گستره‌ی فراخی برای محاصره‌ی مخاطب ندارد، باید اتم وار (ذره ، جوهر ماده) عمل‌کند.
        اتمیک بودن ، مهمترین ویژگی یک چامک نخبه و خاص است.
        دوم آنکه چامک میتواند از جنبه ی سُرایشی شعر ، پا فراتر نهاده و با توجه به پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی و رسانه ای ، پای ویژگی های دیداری فرم را هم به میان بکشد ، بطوری نمایش نگاره ی آن هم در انتقال مفهوم کاربرد دارد. از همین رو به شاعران چامک ، علاوه بر چامک سُرا ، چامک نگار هم گفته می شود .

        بنابر این دو ویژگی و همچنین استفاده از نام اصیل پارسی ، جایگزین نمودن نام شعرکوتاه به چامک توجیه پذیر می باشد.

        این مطلب برگرفته از مصاحبه و گفتگو ها ، مقالات و نوشته‌های استاد علیرضا پنجه ای موجود در سایت شخصی ایشان و منتشر شده در جراید و روزنامه های معتبر بوده و قابل تحقیق است.

        ارسال پاسخ
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۳۷
        درود بر شما سروران

        خانم ها و آقایان

        زند، حاجی پوری، عجم ، پنام ، صدری، ‌شاهزاده خانوم
        و جواد جان کاظمی

        سپاس از شما و حضورتان خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۳۹
        درود بر شما جناب فداکار

        قطعا که شاعری خوبی خواهید شد
        خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۵۳
        خندانک خندانک
        محمد گلی ایوری
        محمد گلی ایوری
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۱۳
        سلام و عرض ادب و احترام جناب استاد محمدی عزیز
        خدا قوت استاد جان
        در پناه حق باشید و سرفراز
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        آذر مهتدی
        آذر مهتدی
        جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۲۸
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۰۹
        بسیار زیبا و دلنشین بود خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۱
        درود
        ممنونم خندانک
        ارسال پاسخ
        شاهزاده خانوم
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۴۳
        دو تا واژه می‌بافم در یک کوتاهی بسیار کوتاه.. شعر را جذاب نمی‌کند...
        رج به رج بافته شود زیباتر است تا نخ به نخ..
        بعد شما یه بار مو رو بافتی بعدش خیال بافتی؟ یعنی مویی که بافتی خیال بود؟..
        اگه اینطور بود می‌شد موجزتر نوشت.. خندانک

        مثلا اینکه..
        رج به رج
        می‌بافم هر شب
        خیالت را..

        جسارت مرا به صداقتم ببخشید..🙈
        درود جناب فداکار بزرگوار.. خندانک
        درهرحال زیبا بود.. خندانک خندانک
        برقرار باشید خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۵
        درود بانو
        خوشحالم از اینکه وقت گذاشتید.
        بله
        بعد از بافتن مو مخاطب اخر شعر متوجه خیال بافی میشه
        در واقع چیزی که بافته شده مو نبوده و خیال بوده.
        اما حق با شماست و میشود موجزتر نوشت
        اما این شعر مال سن ۱۶ سالگیمه
        باور کنید دلم نمیاد تغییرش بدم
        هرچند میدونم میشه بهترش کرد😄


        بازم سپاس که توجه کردید
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۸
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        شاهزاده خانوم
        شاهزاده خانوم
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۳
        درودی دیگر.. خندانک
        درک‌تون می‌کنم جناب فداکار.. خندانک
        حس و حالی که اون روزها داشتید قطعا در شعر جاری‌ست و دلتون نمی‌خواد تغییر کنه.. خندانک خندانک
        موفق باشید خندانک
        شاهزاده خانوم
        شاهزاده خانوم
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۴
        درود بانووو عجم مهربان و حمایت‌گرررر.. خندانک
        سید هادی محمدی
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۰۰
        خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۲۵
        خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۸
        خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۲۵
        سپاس
        ارسال پاسخ
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۰۸
        با کسب اجازه از مدیریت مدبر سایت وزین شعر ناب
        استاد احمدی زاده تیک نقد میزنم برای جواب جناب حسن شاهی چون اتهامی را وارد کردند و باید پاسخی داده شود البته اتهام که چه عرض کنم تخریب بود تا اتهام

        ♦️ جناب آقای حسن شاهی گرانمهر
        دوست صميمی جناب آقای احسانی فر گرامی و...

        و اما بعد

        ✔️ چرا از آن نیمه‌ی دیگر لیوان اگر قصد شما تخریب نبود نگاه نکردید.
        چرا نگفتید مطالبی که بنده ذکر کرده ام و منابع آن را
        نیز همچنین در فضای مجازی پر است.
        عزیزم فضای مجازی و اینترنت هم به قول حضرتتان
        مطالب را از کره ماه نیاورده اند که آنها هم از همین کتاب های مورد اشاره ی بنده در اکثر نقد ها استفاده می‌کنند حتی بندبند نقد من شباهت به مطالب نت داشته باشد باز دلیلی که حضرتعالی آوردید جز تخریب چیزی دیگری نیست چرا که در یک مقاله ی تحقیقی از هر منبعی با ذکر آن استفاده میشود و نظرات و تجربیات شخصی هم قاطی آن مطالب شده
        تا دوستان دیگر که قدرت تحلیل ندارند بتوانند استفاده کنند
        یک پزشک را نمی‌شود برای استفاده از کتاب دارو شناسی در تجویز دارو برای بیمار مذمت کرد چون
        فقط پزشک میتواند از آن منبع درست استفاده کند و لاغیر

        ✔️ حضرتعالی تا دیروز کجا بودید که الان پای نقد بنده سبز شده و اقدام به روشنگری کرده اید
        اگر دلتان می‌سوزد بسم الله شما هم از همان مطالب کپی شده از نت نقدی نظری برای دوستان بنویسید
        تا خود مخاطب تصمیم بگیرد البته دوستان من در سایت نقد همیشه لطف داشته اند و در گزینش های مختلف از بنده به عنوان منتقد برتر یاد کرده اند

        ✔️ برای هر نقدی یا مطالبی که در این سایت گذاشته می‌شود ساعت ها و روزها وقت جهت گردآوری از منابع و همچنین تفکر صرف کرده ام گاهی از وقت خواب و استراحتم زدم (مانند الان که باید برایتان پاسخ بنویسم) آن هم بدون چشم داشتی و کاملا فی سبیل الله فکر نمیکنم با سخنان شما اجر ما ضایع گردد

        ✔️
        حالا بنده به رسم امانت نام منابع استفاده شده ام را
        درج میکنم اما خیلی ها که اسنادش موجود است حتی این کار را هم انجام نمی‌دهند و در آن سایت هایی که حضرتعالی و دوستان شما مشغولند روزانه بدون ذکر منابع نقد نوشته می‌شود
        اما چون سید هادی محمدی نیستند مسئله حل میشود

        ✔️ جناب حسن شاهی مثلا در همین نقد وقتی مطلبی را از کتاب استاد رضا براهنی عینا آورده ام و اذعان داشته ام از کتاب ایشان است حالا سایتی و وبگاهی هم عین این را بیاورد ما سرچشمه را می‌بینیم یا منتقد را به کپی از نت؟

        ✔️ جناب حسن شاهی معزز اگر شما قصد تخریب نداشتید هیچ گاه پنجره ی سبز باز نمی‌کردید چرا که
        این سایت درگاهی دارد بانام پیام خصوصی که میتوانستید به بنده و یا مدیر سایت بگویید و اظهار دلسوزی کنید

        ✔️ بنده می‌دانم آبشخور این ماجرا از کجاست و یقین
        دشمنان قسم خورده ی سایت سعی در حذف یکایک اساتید این سایت را دارند و به قول مهرداد عزیزیان عزیزم چقدر باید تهمت بشنویم و آزار و اذیت ببینیم
        تا دست از نقد نوشتن و تدریس برداریم

        ✔️ جناب آقای حسن شاهی گرانمهر این بازی ها، بازی جدیدی نیست خیلی ها از این امور انجام داده اند اما راه به جایی نبرده اند
        حالا دم شما گرم که علنا پنجره ی سبز را وسیله ی تسویه حساب قرار دادید که رسالت این ستون چیز دیگری است
        عزیزانی بوده و هستند که شبانه روز در فضای مجازی
        علیه سایت و بنده سم پاشی می‌کنند
        اسنادش موجود است و هرکجا دسترسی دارند
        فضله می اندازند اما دوست عزیز تشکر و قدردانی
        نخواستیم حتی المقدور زیر پاکشی نکنید

        ✔️ باز هم عرض میکنم فضای مجازی و نت بستر مناسبی برای قضاوت نیست چرا که وبلاگ های بیشماری از منابعی که ما استفاده میکنیم
        آنها هم استفاده می‌کنند بنده گاها حتی صفحه ی منبع
        استفاده شده را ذکر میکنم این دلیل کافی نیست که داد میزنم این مطلب را من استفاده کرده ام و منبع دارد؟

        ✔️ آمدیم وبلاگ بنویسم فلانی پایش را کرد توی یک کفش که چرا محمدی وبلاگ آموزشی گذاشته
        رفت کلونی کرد توی خصوصی لابی راه انداخت
        حتی مدیر سایت به خاطر ایشان وبلاگ من رو حذف کرد بلکه کمی آرام بشود اما نشد که نشد

        ✔️ جناب حسن شاهی عزیز بنده نزدیک بیست سال است شاعرم یعنی از پانزده سالگی و شعر در جان من رخنه دارد گواه من حرف های من نیست شعر های من است پس به شما توصیه میکنم به جای دخالت در امور دیگران اگر بلدید گوشه ای از کار را بگیرید و در جهت اعتلای سایت قدم بردارید اگر بلد نیستید
        تو را به جان امام حسین نمک بر زخم ما نپاشید
        که دفعه‌ی بعد این قدر مودب نخواهم بود

        یا حسین بن علی

        سید هادی محمدی خندانک

        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۲۴
        خندانک
        درودبرشما جناب دکترمحمدی استادعزیز
        مشک آن است که بگوید نه که عطاربگوید
        باشناختی که ازشماپیداکردم دراین مدت
        درسوادوآگاهی وعلم شما هیچ شکی نیست وامیدوارم به دل نگیرید وکماکان مثل گذشته کارتان رابدون توجه به این گونه حرکات وتخریبها ادامه بدهید
        پشت سرهرانسان موفقی حرف زیاداست و نباید به اینگونه رفتارها بهاداد ....
        مثل همیشه قدرتمندادامه دهید خندانک
        درپناه خداوند بزرگ موفق وسلامت باشید ان شاالله وقلم توانمندتان توانمندترباد خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        علیرضا حسن شاهی
        علیرضا حسن شاهی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۳۲
        جناب محمدی عزیز،

        شما مختارید هرگونه که بخواهید نظر خودتون رو بیان کنید. خود میدانیم و وجدان خود و خدای خود.

        کار شما چه از لحاظ دانشگاهی و چه از لحاظ ادبی، کار خطایی هست و خطای کوچکی هم نیست و بنده لازم دانستم این مطلب رو بیان کنم.

        باقی با شما و دیگر عزیزان و گردانندگان شعر ناب

        با احترام
        ارسال پاسخ
        محمدرضا آزادبخت
        محمدرضا آزادبخت
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۰۱
        درود استاد
        ارسال پاسخ
        شاهزاده خانوم
        شاهزاده خانوم
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۴
        درود بر سیدهادی شعر.‌. خندانک
        اسم معلم پرتلاش رو هم که آوردید.. خندانک پس درود بر ایشون..😊
        هر جا هستند موفق باشند که ایشون هم بحق استاد حاذقی بودند.. خندانک
        شما دشمن ندارید استاد خوب.. مطمن باشید.. خندانک
        فقط فرض رو بر این بذارید که از دانش شما آگاهی ندارند.. خندانک خندانک
        یک سایت ناب و یک سیدهادی شعر.. که در هر زمینه‌ای آگاهیش بالاست.‌. خندانک خندانک
        خدا در اندیشه شما و تمام استادان دلسوز نابه.. خندانک خندانک
        شاد باشید.. خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۰۸
        خندانک
        جناب مهدی محمدی عزیز
        از آب گل آلود لطفا ماهی نگیرید برادر من
        دوستی یارفاقت بامدیران!!!!
        اینجاجای تصفیه حساب شخصی نیست
        واقعا که متاسفم اون نظرسنجی ربطی به مدیران نداشت اصلا اعضای سایت انتخابشون کردند ....
        مگه چندتامدیریم ما که مثلا باهمه ی مادوستندوما انتخابشون کردیم !!
        من اصلا الان کاری به جناب دکتر محمدی ندارم الان این حرف شما توهین به همه ی مدیران واعضای این سایته وواقعا حقمون نبود!!!!!
        ارسال پاسخ
        افسانه پنام (مولد)
        افسانه پنام (مولد)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۹
        درود بر استاد محمدی دانشمند
        شک نکیند آنهای که با شما دشمنی دارند بخاطر حسادتی است که به علمتان دارند و هرکسی علمش بیش درد و دشمنی هایش بیشتر.
        ما شاگردان در اینکه شما استاد و صاحب فضل و دانش هستید هیچ شکی نداریم و روز به روز از شما بیشتر خواهیم آموخت به فضل خداوند و امیدوارم استادان دلسوزو عالم چون شما در عرصه ی ادبیات بیشتر ظهور کنند آمین
        و وقتی چنین توهینی را می بینم و باز با تواضع و فروتنی برخورد می کنید بازهم از شما می آموزم کسی که علم داشته باشد تواضع و فردتنی دارد و این تواضع بخاطر خشوع و خشیت در برابر پروردگاراست
        مصداق آیه ی:انما یخشی الله من عباده العلما
        و در آخر شعر زیبای حافظ
        تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۴۱
        درود بر شما بانو عجم

        سپاس از شما و اینکه امروز کلی نارحت شدید عذر خواهی میکنم خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۴۲
        درود بر شما شاهزاده خانوم

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم بابت تعاریف و الطافتان
        محمد گلی ایوری
        محمد گلی ایوری
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۲۰
        درود بر شما استاد محمدی عزیز
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۳
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۳
        خندانک
        همایون فتاح(رند)
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۴۹
        انذک اما پراز معانی خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰
        درود
        ممنونم
        ارسال پاسخ
        محسن ابراهیمی اصل (غریب)
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱
        درود بر شما خندانک
        زیباست خندانک خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰
        درود
        ممنون از نگاهتون خندانک
        ارسال پاسخ
        نیلوفر تیر
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹
        درود بر شما خندانک کوتاه پر احساسی بود خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۲
        درود
        سپاس بانو خندانک
        ارسال پاسخ
        فاطمه معادی(بانو)
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۳۷
        درود جناب فداکار
        کوتاه و لذت بخش سرودید
        خندانک خندانک خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۲
        درود مهربان
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۴۳
        درود و درود بر شما خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۲
        درود مادر
        خندانک سپاس
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۵۹
        درود ها بر جناب فداکار خندانک
        زیبا بود وبه سفارشات شاهزاده جان هم گوش بدهید خندانک
        موفق باشید خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۶
        درود
        سپاس
        چشم خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۴۶
        سلام جناب فداکار
        شما بسیار هنر مند و با احساس
        زیبا هستین
        حالا که پا در رکاب شعر گداشتی
        کوتایی نکنید
        درود بر شماق
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۶
        درود مادر
        چشم.
        سعیمو میکنم بهتر بشم خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        اصلانی (امی)
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۰۹
        درود بر شما.جالب و زیباست. خندانک خندانک خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۷
        درود
        سپاسگزارم
        نگاهتون زیباست
        ارسال پاسخ
        ایمانه عباسیان پور(آیدا)
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۰۰
        💝💝💝💝🌻🌻🌻🌻🌻عالی
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۷
        درود

        ممنون بانو خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۳۷
        درودبرشما زیبابود 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۸
        درود داداشم
        ممنونم خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۰۹
        خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۸
        درود و سپاس خندانک
        ارسال پاسخ
        افسانه پنام (مولد)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸
        درود بر شما خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۸
        درود برادر خندانک
        ارسال پاسخ
        احمد نیازی (صابر)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۱۴
        زیبا،🌺
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۹
        سپاس
        ارسال پاسخ
        مهدی محمدی
        چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۴۶
        سلام خندانک ، آه ه ه را اگر عمودی می نوشتی بهتر بود مثل موی بافته شده

        آ
        ه
        ه
        ه

        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۲۵
        سلام.

        ممنون از توجهتون خندانک
        ارسال پاسخ
        نیره صدری
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۰۵
        درود واحترام جناب فداکار خندانک
        احساستان عمیق است وقابل تحسین
        قطعا آینده شاعری تان درخشان
        خندانک خندانک خندانک
        علی فداکار(ایهام)
        علی فداکار(ایهام)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۲۶
        درود بانو
        حیف که خشکیده شعرام.
        خیلی وقته نمیتونم بنویسم خندانک
        ممنون بابت قوت قلبتون خندانک
        امیدوارم دوباره جوونه بزنم
        ارسال پاسخ
        علیرضا حسن شاهی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۵:۳۱
        سلام و عرض ادب خدمت همگی

        جناب محمدی عزیز، این چندمین بار است که من مطالب ارسالی شما به نام "نقد" را چک میکنم و متوجه میشوم که مطالب عینا کپی/ پیست هستند از مطالب موجود در فضای اینترنت.
        البته که کپی پیست کردن مشکلی ندارد وقتی در متن آورده شده توضیح داده شود که متن کاملا کپی شده هست ( چرا که وامدار نگارنده و شیوه نگارش نویسنده اصلی متن است و همچنین باعث قدردانی از مطالب جمع شده توسط گردآورنده و نویسنده می شود).

        این که چیزی به اسم "منابع اسنادی" در آخر متن بیاوریم، رفع تکلیف نمیکند. آن هم وقتی که اوایل نوشتار خود می نویسید "چند سطری در خصوص آن (اثر) خواهم نوشت".

        درست است که چند سطر هم خودتان در خصوص اثر اضافه کردید ولی اینگونه استنباط می شود که نگارش متن اصلی نوشتار (شعر کوتاه در یک نگاه) کار خود شماست.

        اینگونه مطلب گذاشتن در فضای اینترنت حتی برای یک بار هم خطاست و لازم دیدم این مطلب رو گوشزد کنم.

        ارادتمند
        علیرضا حسن شاهی
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۰
        درود و عرض ادب و احترام به کسانی که نیکو سرشتند

        جای بسی تأسف که نسنجیده مطلبی رو عرضه می کنیم ،قبل از اینکه شخصی رو تحقیر کنیم
        شخصیت کوته بین و ...خودمون زیر سوال میره

        امیدوارم کمپینی در اجتماعات مجازی و حقیقی
        ایجاد بشه به عنوان زنده باد ادیب و ادب
        و راهش متوقف کردن و محو کردن شاعرنماهایی باشه که به جای تکثیر و توسعه ی علم و دانش ادبی،دنبال حاشیه سازی و جرح افکار و دل های تپنده ی این راه هستند

        شاید کمی تند به نظر بیاد کامنتم اما
        لازم می بینم همین لحظه اعلام کنم برای ممانعت از وقوع این ناملایمات و ضعف ها
        تصمیم بگیریم فردی که از حیطه ی ادب خارج شده تحریم کنیم در خواندن و دیدنش
        تا وقتی که اعتراف به اشتباهش و عذرخواهی کنه

        بی ادب تنها کسی نیست که فحاشی کنه و ..
        هر عملی که با هدف تحقیر و تمسخر کسی همراه باشه ،شامل میشه

        خدمت مخاطبین گرامی هم عرض کنم هدفم
        هیزم آوردن واسه این آتیش هرزه گرد نبود و نیست
        صرفا وظیفه ی خودم دونستم قدمی بردارم برای ابراز ناراحتی از دیدن و خواندن این گونه نقدها و نظر های خالی از مهر و عشق که کم ندیدم در همین سایت

        با آرزوی شور و شعور و معرفت بیشتر برای خودم و سایر نابیان خندانک
        ارسال پاسخ
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۶
        درود بر شما بانو کاسیانی آگاه که الحق عدالت محور
        فرمودید.
        متاسفانه کارمان شده تخریب هم به جای دستگیری مچ گیری باب شده ولی قطعا و حتما خداوند متعال
        بهترین قاضی است.

        تشکر میکنم از حضورتان

        منت نهادید خندانک
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲
        سلام
        به نظرم کامنت درستی نبود
        البته دخالت را عذر خواهم
        من در مدتی که در راستای ادبیات فعالیت دارم منتقد و کاوشگری مثل دوستمان جناب محمدی ندیدم و امیدوارم که شما هم به این جمع اضافه شوید
        اما دو باری که افتخار نقد اشعارم توسط ایشان نصیبم شد دریافتم که ایشان پای هر نقد کلاسی را تشکیل می‌دهند و استاد وار امثال و مطالبی را مطرح می‌کنند که هم آموزنده است و هم نقادانه.
        البته داریم افرادی را که صرفا کپی کاری مطالب ساسی و مذهبی و گاهی هم ادبیاتی انجام می‌دهند به کوچکترین ربط به شعر ولی جای تعجب دارد شما چگونه مطالب ارزشمند دوستمان جناب محمدی را کپی می‌خوانید.
        به نظرم بی انصافی بود
        من اجازه دخالت نداشتم ولی به عنوان تشکر از دکتر محمدی وظیفه ی خود دانستم که بنویسن. هر چند کار با ارزش یشان نیازی به نوشته ی حقیر ندارد.
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۷
        خندانک
        درودبرشما جناب حسن شاهی عزیز خندانک
        به نظرخودتان این نقداست یا تخریب؟!!!
        نقدنوشتن برمنتقد آن هم اینگونه درست است ؟!
        اولا که وقتی منابع اسنادی درزیر نقد اورده میشود این انتقاداصلا درست نیست درخودنت هم هرکسی مطلبی می نویسد استفاده می کند ازمنابع دیگران ودرزیرمطلبش می اوردمنابع را
        دوما ببخشیدولی اگرواقعا کسی قصدش خیرباشد ودلش برای ادبیات وشعربسوزد همین مطلب را درپیام خصوص منتقل می کند نه اینکه اول صبحی تیک نقدبزندو تخریب کندمنتقدرا بلاخره حتی اگرکپی کامل هم باشد که نیست بلاخره زحمتی کشیده شده و هدف یادگیری دوستان آماتوراست وحقش نیست اینگونه برخوردها
        بعدش هم اگر دلسوزادبیاتید قلم دست بگیریدونقدکنید ازوقت شریفتان بگذرید ودست به کارشوید نه اینکه خودتان هم کاری نکنید وتا استادی پیدامیشود ودرسایت دلسوزانه کارمیکند خرابش کنید ...
        که البته این باراول نیست که اینگونه می شود این حکایت یک حکایت قدیمی است ...
        من سالهاست که اینجایم هرگاه استادی دراین سایت فعال شد ومن نوعی یامدیریت تحویلش گرفتیم به خاطر زحمتی که می کشد درسایت به هزاران طریق دلسردش کردند یا باتوهین وتخریب یاهم که ازدردوستی ودلسوزی درامدند مثلا وآرام آرام ازسایت بردندش
        والان نوبت جناب محمدی است ...
        ازروزاولی که این سید وارد سایت شد باهزارویک انگ ودشمنی وتوهین وتخریب مواجه شد اما باوجودهمه ی این دشمنیها وتخریبها بازهم ادامه دادند نقدنوشتند اموزش دادند وهستند اینجا مثل بعضیا که فقط برای کسب امتیازوجلب توجه اینجا نبودند که تا ببینند خبری نیست
        دربرند دنبال بهانه نبودند که دعوای زرگری را بیندازندو بروند ازسایت وبعدش بگند تقصیرفلانی بودکه مارفتیم !
        متاسفانه ما ومدیریت ومن نوعی هرکس که اینجا بهادادیم مدیرش کردیم وهوایش راداشتیم بعدش بدترازهمه توکاسه مون کردند یاخودشان خسته شدند وتوان خدمت بدون چشم داشت نداشتند ودعوای زرگری راه انداختند ورفتندیا بقیه زیرپایشان نشستند وازسایت دلسردشان کردند
        واین روندادامه دارد همچنان .....
        موفق باشید خندانک

        ارسال پاسخ
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۲۱
        درود بر شما استادم شاهرخ آگاه و بی ادعا

        هرچند لایق نگاه همچون شمایی نیستم ولی واقعا بی انصافی بود کامنت جناب حسن شاهی گرانمهر و شاید هم......


        سپاسگزارم از شما خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۲۸
        درود بر شما بانو عجم خواهر گرامی و معزز

        الحق حرف دل ما را زدید

        مطمن هستم دشمنان این سایت راه به جایی نخواهند برد و به فرموده ی قرآن کریم
        اینان در دل مرض دارند و خداوند هم مرض آنها را افزایش خواهد داد

        قسم به خدایی که جانم در دست اوست هدف من ارتقای سطح کیفی اشعار و کمک به دوستانی است که
        ابتدای راه هستند وگرنه به لحاظ دنیوی چیزی جز زحمت برای ما نیست اما وقتی میبینم با یک جمله ی من و یا سایر دوستان منتقدم راه کسی عوض می‌شود همین برایم کافی است

        ممنونم بابت تعاریف و الطافتان خندانک
        علیرضا حسن شاهی
        علیرضا حسن شاهی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۳۳
        بسیار ممنون و سپاسگزار از نظرات بانو ها کاسیانی و عجم بزرگوار و جناب شفیعی عزیز

        ممنون از راهنمایی های شما و نظرات دلسوزانه شما.
        با این حال نظر من این هست، این گونه نظرات شما میتونه نوعی پشتیبانی از این حرکت خطا باشد.

        این که من نوعی وقت نکنم نظری بگذارم یا نقدی بنویسم (بماند که در خودم توان نقد نوشتن میبینم یا نه)، به نظرم ارتباط چندانی با این موضوع خاص ندارد. همیشه و هر روز همراه اهالی شعر ناب بوده ام و همیشه عذر خواه بوده ام که نمیتوانم بیشتر از محضر دوستان استفاده کنم. با این حال هر روز سعی میکنم اثر دوستان و نقدها و نظر ها رو دنبال کنم.

        این مطلب امروز من کار عجولانه و نسنجیده ای حداقل از نظر خودم نبود. لازم دانستم که عنوان کنم و پیش بینی میکردم بازخورد دوستان را.

        با این حال هدف من این بود که این وظیفه رو انجام بدم و اگر این خاطر دوستان رو مکدر کرده، عذرخواهم.

        ارادتمندم و یاد میگیرم از محضر شما
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۴۵
        هدفتان فقط وفقط تخریب بوده جناب حسن شاهی عزیز
        باتمام احترامی که برای شما قائلم جناب حسن شاهی اما مطمانم که این نقد عمدی بودبرای تخریب
        همین کامنت آخرتان نشان دهنده ی این است که ازجایی دلتان پره الان هم من اینجادیگرحرفی باشما ندارم درخصوصی اگر انتقادویاحرفی داشتید پیام بدید تاحوابگوی تمام ابهامات وقضاوتهای نابجای شماودیگردوستانتان که خودتان می دانید که هستندودنبال چی هستند!!.
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۵۵
        آقای شاهی شاعر با سواد
        آیا استادان و معلمان فعال در عرصه ی ادبیات از منابع و کتبی ماوارایی استفاده می کنند که چون آقای محمدی با ذکر منابع یاد شده زمینی متذکر می شود
        رای تون رو متکی بر حق می دانید؟

        از آنجایی که معتقدم بر این بیت
        "در خانه اگر کس است یک حرف بس است"

        برای تأمل بیشتر شما ، دیگر سکوت می کنم
        ارسال پاسخ
        علیرضا حسن شاهی
        علیرضا حسن شاهی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۵۸
        بانو عجم گرامی،

        بنده هم با احترامی که برای شما قائلم انتظار نداشتم و واقعا از شما توقع نداشتم که از کار خطا علنا پشتیباتی می کنید. آن هم بعد از این همه آشنایی با فضای ادبی و موازین فعالیت و قوانین حاکم بر اینگونه فضاها.
        همونطور که عرض کردم، بنده به عنوان یک عضو نظرم رو گفتم. حالا اگر تخریب تشخیص داده شده، مدیران سایت شعر ناب طبق موازین عمل کنند.
        به نظر من هم نباید بحث را کش داد چه در خصوصی و چه در عموم.
        هر جور که گردانندگان صلاح میدانند عمل کنند.

        با احترام
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۰۰
        خندانک
        نه جناب حسن شاهی عزیز وقت هست وقت زیادم هست
        وقت دارند همه که چراغ خاموش تمام اتفاقات سایت وسایتهای دیگر رارصدکنند ودورهم بنشینندوقضاوت وتخریب کنند وهرجایی سرک بکشندودنبال عیب جویی وتوهین وخراب کردن باشند درتمام فضاهای مجازی دیگر فعال باشندو چت کنند وبدگویی کنند ساعتها وبی گناه تخریب کنندآدمهارا اما هنگام نقدونظرنوشتن وقت ندارندوطاقچه بالامیگذارند که ما فرصت نداریم ،ما سرمون شلوغه ،ما کارامون زیاده وفلان وبهمان ....
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۵
        خندانک
        ضمنا جناب حسن شاهی شمااگر قصدتان خیربود درخصوصی پیام می دادید به ایشان اصلا فحش بارانشان می کردید جوابتان راخودتان می شنیدید ...
        ولی وقتی در عمومی یک استادومنتقد راتخریب می کنید اینگونه واضح این یعنی توهین به شعور همه ی شاگردان ودیگراستادانی که روزهاست ازقلم ودانش استادمحمدی بهره می برند دیگرانتظارنداشته باشید کسی چیزی نگوید
        من نوعی همیشه سکوت کرده ام درمقابل خیلی ازتهمتهاوقضاوتهای نابجا اما دیگرتحمل انسان اندازه ای دارد
        چقدرسکوت کنیم محبت کنیم وتلافی نکنیم ونگاه کنیم که هرچه دلشان می خواهدبگویندوهراذیتی می خواهندبکنندوبعدش مظلوم نمایی کنندومارامقصرنشان بدهند
        ولا به خدااگر ازروزاولی که من نوعی اینجایم فقط پشت پرده ی یکی از این حکایتهاوجنگهای زرگری راکه درسایت راه انداختند برملا کنم خیلیها ازخجالت خودکشی خواهندکرد که چرابی گناه قضاوت کردیم
        من خودم بماندکه چقدرالکی داستان برایم درست کردندومی کنند واگذارشان می کنم به خدا چون میدانم پشت سرهرانسان موفقی حرف وحدیث زیاده اما بقیه را اگریک گوشه ازنامردیهایشان رانشانتان بدهم که درخفا چه کردندومی کنند به خدا شرمنده خواهندشد خیلیها ازکارهاورفتارهایشان ....
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۸
        درود وعرض ارادت خدمت جناب شاهی بزرگوار خندانک
        در خصوص این پنجره سبز فقط ی ک مورد عرض کنم ..
        ما در شعر ناب همه یک خانواده ایم وهمه ی اعضا چه حاضرین وچه غایبین برایمان قابل احترام هستند ..
        وجناب سید بزرگوار هم که جز خدمت وعلم اموزی برای اعضای سایت هدف دیگری ندارند ونداشته اند ..
        وهمه ما به نوعی مدیون ایشون هستیم ..
        وای کاش این پنجره سبز در خصوصی گفته میشد که اگر احیانا که این طور نیست ..جناب محمدی مشکلی هم در نقدهایشان بود بر طرف می کردند ..
        امیدوارم دوستان فقط قصدشان خیر خواهی باشد که البته همین طور است ..
        در پناه خداوند شاد وپیروز باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        علیرضا حسن شاهی
        علیرضا حسن شاهی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۳۵
        من قصد کش دادن موضوع رو ندارم بانو عجم گرامی، همون طور که خودتون خواستید توی پیام


        برای اینکه در خصوصی نگفتم، دلایل خودم را دارم که میدانم راه به جایی نمی برد و خود را و دوست یا دوستان گیرنده پیام از جمله جناب محمدی عزیز را به زحمت الکی مینداختم.
        دوم اینکه اینگونه مطالب با توجه به دانستن اینکه از اساس کار اشتباه و غیر ادبی هست که مربوط به سرقت ادبی می شود همیشه باید علنا با اون برخورد کرد.

        نکته سوم اینکه با احترام به نظر دوستان، مثل اینکه عزیزان متوجه خطای رخ داده نشده اند. این کار سرقت ادبی و تقلب هست (شما با ذکر منابع، باید حتما نگارش خود را داشته باشید و از دیدگاه خودتون مسئله رو باز کنید، نه اینکه زحمت مولف/گردآورنده/ نگارنده رو کپی کنید، چون اون خودش ذکر منبع کرده). بحث واضح تر از اینهاست با احترام

        در پایان عذرخواهم از ادیبان و گرامیان گروه بانو کاسیانی، شاهزاده خانم، و بانو زند که به دلیل اینکه بحث کش پیدا نکند، پاسخ نمیدهم.

        اما بنده با قاطعیت عرض میکنم کار خطا صورت گرفته و وبسایت شعرناب همیشه پیشگام در برخورد با اینگونه بی انضباطی ها بوده و اگر بنده به خود جرات دادم که عرض کنم به همین دلیل بوده.

        حالا هم که گویا دوستان شخصیت اصلی مرا شناختند بعد از این همه مدت. خیلی ممنون از پیام ها.
        ببخشید اگر پاسخی دیگه نمیدم، چون نظرم رو عرض کردم و باقی با دوستان و گردانندگان شعر ناب هست.
        ارادتمند
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۵۷
        جناب حسن شاهی خودتان می گویید خطا بوده
        خب قتل که نشده برفرض که حرفتان درست هم بود که نیست شما خطاراباخطای بدتری می خواستید درست کنید !!
        وقبول هم ندارید که خودتان هم کاردرستی نکردید واین چه معنی می ده ؟!
        (ای کاش این مردم دانه های دلشان پیدابود)
        ارسال پاسخ
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۵۷
        دوست خوبم
        لااقل سن من پنجاه ساله
        مقاله نویسی کرده ام
        مقاله خوانه کرده ام
        دری داده ام
        درس خوانده ام
        چرا فکر میکنی میتونی موضوع را جو دیگری جلوه دهی
        ایشان نقد می‌کند به حد بسیار خوب
        زیرش مثال می‌آوردند و از منابع یاد می‌کنند
        با دانشجو که صحبت نمیکنی تا جو گیرشان کنید
        نقدشان خوب است
        واقعا نقد آقای دکتر خوب است
        سایت های دیگر ه تک و توک نقاد خوب دارند
        چرا پافشاری میکنی
        سرقت ادبی را به من یاد می‌دهی.
        افسانه پنام (مولد)
        افسانه پنام (مولد)
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰
        درود بر تمامی اهالی سایت شعرناب خندانک
        آنقدر خود را کوچک و حقیر و بی سواد می دانم که اجازه نوشتن را به خود ندهم؛ولی خدا گواه باشد از لحظه ای که این همه بحث و نقد را خواندم بغضی گلویم را فشار میدهد که اجازه سکوت کردند در برابر این همه توهین ها تخریب ها را نمی دهد.تمامی استادان این سایت به گردن بنده حق دارند و هرچه دارم از این سایت است.استادان این سایت هریکی از دیگری باسوادتر و عالم تر،واقعا بی انصافی است اینگونه ببتازیم،ما در برابر هرچیزی مسئولیم حتی ناراحت کردن انسانی که ناراحتیش گل های باغچه را هم پژمرده می کند،ای کاش کمی محتاط تر با انسان ها برخورد کنیم انسانی که قلب دارد روح دارد عقل دارد شعور دارد و ووو
        بنده خودم را مثال میزنم؛در ابتدا که ایشان را نمی شناختم و شناختی از علم و دانش و ذکاوت ایشان نداشتم،ایشان را نقد کرده بودم(الان هم که به آن روز فکر می کنم شرمسار می شوم،)
        حتی نقد بنده وارد هم نبود اما آنقدر با متانت و تواضع پاسخ دادند که هنوز در ذهنم مانده و هرروز که آن روز در ذهنم مرور می شود؛فقط دعا می کنم از ذهنشان پاک شده باشد.
        انسان وقتی آگاهی از کسی نداشته باشد دچار چنین اشتباهاتی می شود،دوستان زیادی را دیدم که در اوایلی که آشنایی درست و کامل از استاد نداشتند با ایشان بحث ها داشتند ولی بعد ها که شناخت کامل از ایشان و شعرهای فاخرشان پیدا کردند همه محب این استاد با اخلاق و دانشمند شدند.
        خوب میدانیم که اسنادی که یک پژوهش گر یا یک منتقد به آنها رجوع می کنند باید از لحاظ علمی اثبات شده و مورد تایید باشند،و تمامی پژوهش گرها چه در حوزه ی تاریخ چه حوزه ی ادبیات می توانند از کتاب های ارزشمند تالیف شده استفاده کنند و اینکه دقیق بداند برای این نقد باید از کدام صفحه و غیره استفاده کند هم کار هرکسی نیست.
        و منتقد ناگزیراست برای جلوگیری از اتلاف وقت از کتاب ها موجود استفاده و در پایان منابع را ذکر کند که بنده از این موارد بسیار دیده ام در هر علمی و نه تنها ادبیات مثلا،اسناد به آیات قرآنی،یا کتاب های روانشناسی و فرضیه ها..
        حتی استادان دانشگاه مگر نه برای تدریس از کتاب های که توسط گذشتگان یا حال تالیف شدند استفاده می کنند.
        مثل کتاب های ارسطو و ابن سینا که چندین سال توسط استادان دانشگاه درس داد می شد،
        از نظرم نقد هم کلاس درس است و استاد مجاز است از هر کتابی استفاده کند و دیگرجای بحثی نمی ماند.
        در آخر از استادان بزرگوارم از جمله استاد محمدی بزرگوار (که از ایشان بسیار آموخته ام و امیدوارم باز هم بیاموزم )استاد احمدزاده و استاد بانو عجم بزرگوار،استاد کوهواره عزیزم،و تمامی استادان این سایت که حق استادی به گردن بنده دارند تشکر می کنم و امیدوارم این کامنت بنده فقط بعنوان یک عضو کوچک که قصد تشکر داشته و سکوتش وجدانش را ناآرام می کرد،بدانید.
        باتشکر 2:
        ارسال پاسخ
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۴۰
        درود بر شما بانو زند

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۴۳
        درود بر شما بانو پنام

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم بابت تعاریف و الطافتان
        بهمن یار شهیدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۶:۰۵
        خیالم را
        از خیالت می‌بافم

        خیال‌بافم!

        ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
        سیدمحمدرضالاهیجی
        ساکوتی.هند
        ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

        ۸۹/۳/۱۲
        الهام ملک محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵
        بخل ورزیدن فقط این نیست که کسی سکه اش دریغ کنه
        بخل ورزیدن بیشتر اینه که آدم بتونه به کسی کمک کنه ولی دریغ کنه

        و دیگه بخیل تر هم کسی هست که خودش هیچ کاری برای دیگران که نمیکنه هیچ ، وقتی ببینه کسی دیگه داره سعی می کنه کمک کنه مانع تراشی میکنه
        وقتی کلی ذهنم بهم ریخت واسه شعر که انقدر دوست داشتم یاد بگیرم ولی هیچ کس نبود چیزی یادم بده

        کسانی بودن ها ولی چیزی یاد نمیدادن چون اصلا دوست ندارن واسه خودشون رقیب بتراشن

        بخل ورزیدن بیشتر اینه ، حالا یه کسی بیاد اینهمه زحمت بکشه چیزی که طی سال ها یاد گرفته رو توی چند جمله خلاصه در دسترس دیگران قرار بده و واسش مهم نیست که فردا روزی طرف از خودش بهتر بشه حتی خوشحال هم میشه

        قدیمی ها میگن از هر دست بدی از همون دست میگیری ، هر کسی دچار به کارای خودش خواهد شد ، حالا نگاه کنیم کی به دیگران چه روا می کنه

        من تو این کامنت فقط واقعیت رو گفتم و از شخص خاصی طرفداری نکردم حالا اینکه برای کسی بد بوده و یکی دیگه حتی تشکر میکنه مشخص هست که چه کسی حق گفته و چه کسی نا حق

        بخیل نباشیم زنبور بی عسل نباشیم !
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۴۶
        درود بر شما بانو ملک محمدی

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم بابت تعاریف و الطافتان

        و مطالب ارزشمندتون
        ارسال پاسخ
        آذر دخت
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۳۴
        بسم الله الرحمن الرحیم
        سلام به همه عزیزان
        ببخشید من اصلا قصد جسارت و دخالت ندارم و نمی خواهم مطلب تمام شده را شروع کنم
        اما دلم می گیرد وقتی که منی به عنوان غیر شاعر و کسی که حیطه ی آگاهی و دانشش در وادی غیر از ادبیات است و تنها طبع و ذاتش میل به لطافت شعر دارد در جمع ادیبان قرار گرفته و انتظاری جز ادب و مهر از این قشر ندارد با این صحبت ها رو به رو شوم
        همیشه چه خاموش و چه در صحنه اشعار دوستان را خوانده ام و نقدها و آموزش ها را نیز
        همان طور که واقفید همه ی انسان ها دو رسول دارند
        رسول درونی و بیرونی
        و رسول درونی ما فطرت و عقل ماست
        و هر دو رسول ما چه درون و بیرون مهجور مانده اند
        چرا که نه این را می شناسیم نه آن دیگری را
        شما می گویید کپی پیست
        نمی دانستم در گوگل یا هر مرور گر دیگری چنین امکانی وجود دارد که یک شعر را تحویل گرفته و نقد تحویل دهد
        چگونه ممکن است جناب محمدی عینا در مورد همان شعر نوعی همیشه مطالب کپی شده در آستین دارند؟
        و با توجه به اینکه بعضی مطالب همان است وزن و ردیف و قافیه وقالب را که خلق نکرده اند و برای توضیحش که نمی توان کلمات جدید ابداع کرد
        زیاده گویی نمی کنم که توضیحات کافی را دیگر دوستان بیان فرموده اند
        استاد عزیزم جناب محمدی
        من روی صحبتم با شماست
        هرگاه انتقاد و اشکال تراشی
        (نمی گویم دشمنی که در شان جامعه ی ادبی نیست) به وجود می آید
        یعنی شما راه را درست رفته اید
        خواندن چند شعر شما کافیست برای پی بردن به علم و دامنه ی واژگان واعجاز قلمتان
        همیشه متفاوت بودن بها دارد
        شبیه معلمی هستید که دانش آموز به جای جان گرفتن از علمش به این می اندیشد که چرا (آ) را بدون کلاهش نوشته است آن هم در کلمه ی قران
        مکدر نشوید که تا بوده همین بوده
        خندانک خندانک خندانک
        گفتند کی او اهل راز است و نیاز است
        گفتند مولای دو عالم بی نماز است
        من مرتضی را از قنوتش می شناسم
        در اوج قدرت از سکوتش می شناسم
        من مرتضی را از نمازش می شناسم
        با گریه و راز و نیازش می شناسم
        قدر نم باران شکوفه می شناسد
        تنها علی را چاه کوفه می شناسد
        خندانک خندانک خندانک
        ان الله علیم بذات الصدورَ
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۴۵
        درود بر شما بانو شرقی

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم بابت تعاریف و الطافتان

        و همچنین مطالب به حق و پراز دانایی شما

        ان شاء الله زیر سایه ی جدم امام حسین علیه السلام پاینده باشید
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        نادر امینی (امین)

        یکی از بزرگان اهل شعر درودی فرستاد برمن از روی مهر نبودم لایق حمو ثنای بندگان بباشم حقیری زشرمندگان سرودم تا که سنجم عهد خویش به اشک یتیمان پای افتاده پیش نه من آن نیک سرشتم در این روزگار ولی من کجا وسعدی روشن فکار کنون من درودی فرستم مریم که عادل بود کنیه اش چو عادل هماره بود با همه بنیه اش
        مدینه ولی زاده جوشقان

        تو ای آن که در قلب و روح منی اا خداوند حکمت خدای غنی اا به اطراف خود هم نگاهی بکن اا بتابان بر این سر زمین روشنی مدینه ولی زاده ی
        مریم عادلی

        درود برشما شاعر نیک سرشتتتت کاش دنیااز فکرتان مینوشت
        نادر امینی (امین)

        مرده آن است که نامش به نکویی نبرند ورنه هرمرد تبهکار به جهان زنده بود لیک مرد فداکار فلکی زنده کند دست دردست فقیران دهد و خرج یتیمان بکند این چنین که رسم خردی درجهان زنده بود پیش یزدان همه از فقر وغنیآن برازنده بود نه ستم بیند و نه ستمکار بود عاقبت در پی عقبی رود پا زدنیا بکشد
        مریم عادلی

        دستها خالی اند ازسخا و سلامممممم هیچ چیز پس نجو ای نکومرد تام

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        7