درود بر شما سرکار ادیب سمیعی گرامی
سپاس از حسن توجه شما و عذر خواهی از کامنت دومم
درمورد آدم و حوا و قرار گیری در آن محل علما در اختلاف نظر هستند
که آن بهشت برین بوده با نه، و اگر بوده ادم چرا با آگاهی دچار اشتباه شد
به نظر می آید که نقشه عظیم و هوشمندانه ای پشت آن بود..
اما فی الحال چیزی که ذهن من را اشکال کرده و جوابی نیافته ام موضوع دیگری ست
در مورد پیشگویی ها و خبر از آینده ای که اتفاق افتاده اند
مثلا در زمان حضرت موسی پیشگویی شد که در آخر ازمان پیامبری مبعوث خواهد شد که علم موسی به آن قطره ای از دریاست
یا آنکه معروف است و ما به یاد داریم موضوع نینواست که حضرت محمد ص گلوی امام حسین ع را می بوسید و گریه می کرد خبر داشت از شهادت آن؛ حتی از محل و قشر مقتول.
سوال این است که این موضوع از اتفاقی خبر می دهد عاملین از پیش تعیبن شده دارد ظالم و مظلوم؛ که در دایره جبری اتفاق می افتاد
آیا این خود توجیه ای برای اعمال گناهکاران از این نوع نیست؟
در حال مطالعه کتاب عدل الهی شهید مطهری هستم که احتمالا قریب به حقیقت را باشد
سپاس از حوصله شما
در پناه خدا
درودبرشمابانوی عزیزم
بسیارزیباودلنشین بود هم شعروهم دکلمه