دوشنبه ۵ آذر
تازیانه شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۳۱ شماره ثبت ۱۲۰۰۷۶
بازدید : ۹۱ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
تازیانه
باد که آمد ،
سایبانی رفت
حمله آمد
پادگانی رفت
همه افکار،
به دنبالِ اصطبلِ مادیانی رفت
اما وقتی موجِ نو آمد ،
تازیانه نرفت
تازیانه بیشتر شد
روز به روز،
بیشتر و بیشتر
همه افکار خاص ،
به دنبال یک مُشت ،
عامیانه رفت
شایعه مُد بود ،
بیشتر شد
افکار نگون بخت ،
به دنبالِ راویانی رفت
آری رفت و بسیار ناشیانه رفت
به دنبالِ شایعه های یه قرونی
نه به دَم ،
که حتی بهر هر شایعه ای ،
سالیانه رفت
این آدمی که درس نمی گیرد هیچگاه ،
هیچگاه ، درمیانه نرفت
همیشه آدم ،
یا به افراط رفته یا تفریط
کمتر دیدم آدمی را که ، افکار ویلانش ،
به اصلِ واقعیِ ماورایی رفت
بهر این بود که غاصبان ماندند
مثل خطِ تولید ،
دَم به دَم آدم ،
زیرِ مونتاژِ تازیانه رفت
بهمن بیدقی 1402/2/14
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض ادب هنرمند بزرگوار سپاسگزارم از لطفتان سلامت و شاد باشید | |
|
با سلام و عرض ادب هنرمند بزرگوار سپاسگزارم از لطفتان سلامت و شاد باشید | |
|
با سلام و عرض ادب آقای اکرمی بزرگوار سپاس | |
|
با سلام و عرض ادب هنرمند بزرگوار سپاس | |
|
با سلام و عرض ادب استاد بزرگوار سپاسگزارم از لطفتان سلامت و شاد باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما جناب بیدقی عزیز
زیبابود