پنجشنبه ۸ آذر
|
دفاتر شعر محمد علی سلیمانی مقدم
آخرین اشعار ناب محمد علی سلیمانی مقدم
|
😢😢😢
😢😢
😢
روز و شب اضطراب میبینم!
حالهایی خراب می بینم!
چهره ها رنگِ زردِ غم دارند
دیدهها را پُرآب می بینم!
شوربختانه در پیالهء دل
زهر، جای شراب می بینم!
با دو چشمِ ضعیف، کرکس را
اشتباهاً عقاب میبینم!
از وطن در کویرِ مشکلها
سایهای چون سراب میبینم!
از کسانی که ظاهراً خوبند
پَستیِ بیحساب میبینم!
دزدها را کنارِ توسنِ آز
جمله پا در رکاب میبینم!
خوردن و بردن و چپاول را
روز و شب در شتاب میبینم!
دردهای بدونِ درمان را
بیحساب و کتاب میبینم!
زیرِ شلّاقِ ظلمِ اربابان
نوکران را مجاب میبینم!
از خدایانِ حیله و تزویر
چهره را بینقاب میبینم!
عدّهای را به کارِ پست و خلاف
موقعِ ارتکاب میبینم
یکیک این ناکسانِ دون را چون
سوسکی در خلاب میبینم!
در رثای شکستنِ گُلها
اشک و خون در گلاب میبینم!
پشتِ در، با ندای آزادی
#دختری بیحجاب میبینم!
در غمِ عشقهای خفته به گور
سینهها را کباب میبینم!
رنگها را همه پر از نیرنگ
روی آنها لعاب میبینم!
جسم، فرتوت و ناتوان از غم!
روح را در عذاب میبینم!
زیرِ پاها به لطفِ سایۀ فقر
جویِ قیرِ مذاب میبینم!
رفته از سینه ها وفاداری
عکسِ آن را به قاب میبینم!
پشتِ زینِ دوچرخهء پیری
مرگِ عهدِ شباب میبینم!
کرده قاطی دوباره خودکارم
ظاهراً باز خواب می بینم!
محمدعلی سلیمانی مقدم
پاییز غمگین ۱۴۰۱
😢😢😢
|
نقدها و نظرات
|
درود و عرض ادب برادر بزرگوار و صاحبدلم جناب استکی عزیز سپاس از لطفتان به امید حل تمام مشکلات جامعهء بشری 🙏🌷🙏 | |
|
درود و سپاس جناب عزیزیان دوست ارجمند و شاعرم 🙏🌷🙏 | |
|
درود بر دوست گرامیم، جناب خوشرو سپاس از وقتی که برای خواندن این سروده گذاشتید، چشمان ضعیف و کمسو، گاه "کرکس" (ساید نماد بدترین) را "عقاب" (شاید نماد برترین) میبینند. 🙏🌷🙏 | |
|
درود بر دوست ادیبم جناب علامیان به امید اینکه برسد روزگاری که، شادمانی میهمان همیشگی دلهای مردم باشد. 🙏🌷🙏 | |
|
درود بر دوست ارجمندم جناب سلیمی 🙏🌷🙏 | |
|
درود بر دوست ادیبم جناب احسانیفر به امید "احسن الحال" 🙏🌷🙏 | |
|
درود بر دوست ادیبم جناب شفیعی سپاس از نظر لطف و مهر حضورتان مانا باشید و نویسا، به مهر یزدان 🙏🌷🙏 | |
|
درود و عرض ادب مهربانوی شعر و شعور سپاس از لطف بیکرانتان پاینده باشید 🙏🌷🙏 | |
|
سلام و سپاس از نظر لطفتان دوست ارجمندم جناب مزینانی 🙏🌷🙏 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود