شنبه ۳ آذر
حرف به حرف ستا ی تو شعری از دنیل نعمتی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷ شماره ثبت ۱۱۲۲۸۷
بازدید : ۸۹۳ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب دنیل نعمتی
|
ابرِ بهار نمی رسد ، گر نرسد نسیم تو
خشک بماند این دیار ، بی تن پر قسیم تو
لب به سخن نگویی و لیلی دلربا شوی
واژه به واژه گویی و هم دم و هم صبا شوی
مشک دهان! جان و جهان ، رخ بنما رخ بنما
سایه به شهر ما فکن ، بخت تویی تو ای هما
من چه باشم این میان؟ کاتبی در هوا ی تو
شعر که هست بی گمان ، حرف به حرف ستا ی تو
شمعِ دل بسوزد و تو به سرا نیامدی
دستِ بخت نهادی و جبرگرا خوش آمدی!
سوخت بسی این جگر ، شرح نمی دهم دگر
خواه برو عهد شکن ، خواه نگاه صد شکر
|
نقدها و نظرات
|
سپاسگزارم بله متاسفانه به اشتباه قالب در سایت قرار گرفت | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا بود🌺🌺🌺
قالب مثنویست
و وزن
مفتعلن مفاعلن مفتعلن مفاعلن
که میتوانید در باب اختیارات شاعری این وزن تحقیق کنید🙏