جناب سلیمی عزیز
با ارائه دستاورهای علمی NDE به جامعه بشری و به عنوان آزمون فرضیات فلسفی خصوصا فلسفه اسلامی، می توان گزاره های متعددی را با قطعیت بالا بیان نمود که برخی از آنها عبارتند از:
1. وجود روح حتمی است.
2. روح خودآگاهی و جهان آگاهی مستقل از بدن و ذهن زمینی دارد.
3. شبه حواس و شبه اندام روح در جهان های موازی، امتداد شدید پیدا می کند.
4. نوعی ارزشیابی و «تاوان» برای عملکرد انسان در زمین بر مبنای آنچه به انسان در زمین ابلاغ شده است (اتمام حجت شده است) وجود دارد که روح در جهان یا جهان های دیگر ضامن و متعهد آن عملکرد است.
تحقیقات NDE نشان می دهد حداقل یک جهان موازی در هم تنیده با جهانی که می شناسیم وجود دارد که روح ناظر در آن سو و انسان های ناظر در این سو، توالی رویدادها را یکسان می بینند. ولی فقط روح، ناظر بر هر دو جهان در لحظه است.
امتداد حواس و اندام در نظریه مارشال مک لوهان توضیح داده شده است و یک مفهوم کلیدی در NDE است. مک لوهان نظریه پرداز ارتباطات است.
من مانده ام اگر الان مُثُل افلاطونی و نظریات فلاسفه اسلامی در مورد مُثُل را نخوانید و در مورد NDE مطالعه جدی نکنید و نظریه امتداد حواس و اندام مک لوهان را نخوانید و... چگونه تداوم پویش ذهنی شما ممکن است. چگونه زبان مشترک خواهیم داشت برای ادامه مباحثه.
خالصانه از شما تقاضا می کنم که کمی به خودتان فرصت دهید و حداقل بروید سراغ مطالعه NDE
یکی از قویترین تیم های جهان در حوزه NDE در ایران وجود دارد. گویا سخت ترین راستی آزمایی را در مورد تجربه گران داشته اند. برنامه «زندگی پس از زندگی» از شبکه چهار بر پایه مطالعات استاد موزون و تیم ایشان تهیه شده است. به اراجیف سطحی ماهواره و مجازی بر ضد ایشان هم توجه نکنید. اسلوب پژوهشی NDE نخستین بار در آمریکا و کانادا توسط آتئیست ها ابداع شده است. هر چند برخی از آنها به خاطر اثر پذیری از داده های تجربه گران یا به خاطر تجربه نزدیک به مرگ خودشان (به واسطه تصادف رانندگی یا حوادث دیگر)، اکنون خداباور یا روح باور شده اند.
فلسفی زیبایی است
جواب کمترین به سوال:
من هیچم
کره زمین هم در مقابل جهان هستی هیچ است
حتی منظومه شمسی