هشتم مارس شد ؟ بیا به میان
جیغ و داد و هوار بر پا کن
روز زن شد جهانی البته
قلب خود را رهای دریا کن
زن کجا بود روز های دیگر ؟
توی گلدان ؟ کنار قوطی رب؟
یا کنار سماور و کتری؟
می پزد یا که می چلاند خب؟
آن عروسک که روی هر صحنه
سینی چای داغ در دستش
یا که گریان ز بخت خویش پتو
میکشد بر سر نگون بختش
نقش او هر چه بود ، کشکی بود
نه کلیدی، مهم، نه عنوانی
خیمه شب بازی و نگاه غلط
سطحی و پوچ و گنگ و پوشالی
جنگهاییست بر سر مویش
جنگ در ارزش و مقام زنان
جنگ های دگر در استادیوم
جنگ بر پول بر مکان به زمان
عشق همسر ، و یا که همخوابه؟
روز ناموس ، روز غیرت، من
گر فراری شده بزور آوَرَمش
تا نمانده به داس ، از سر ، تن
نقش آزادیش کجا دادی؟
غیر در آشپز خانه خود؟
یا کجا قاضی و رییس جمهور
غیر در کار باغ بانی خود؟
کردی ابزارِ کار ،حرمت زن
زده ای مارک، بر هویت زن
هیکل و چهره و تفکر اون
همه برچسب گشته، قیمت زن
زن خودش کافی است از قدرت
بی نیاز از مثال بر مَردست
جمع باید کنید این صحبت
کو زنی مردتر ز هر مرد ست
جالب و زیبا بود
درود بر شیر زنان میهن