يکشنبه ۴ آذر
سفر پروانه شعری از زهرا آذرنیوش(شیدا)
از دفتر شعرناب نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۲۰ شماره ثبت ۹۸۵۸۳
بازدید : ۱۵۵ | نظرات : ۱۰
|
دفاتر شعر زهرا آذرنیوش(شیدا)
آخرین اشعار ناب زهرا آذرنیوش(شیدا)
|
شُکوه سبز عشق
در امتداد سکوتِ بی پروا
در افق بیکرانه ی نور
سوی آسمان جاری
و به فراز سرزمین عاشقی
راه میگشود...
اما دریغ
که گَهِ پرواز در آسمان شب
و در میانه ی راه صعب عشق
بالَش به صخرهای گرفت و
بشکست.
پروانه ی عاشق من اما،
درک سکونتِ صخرهاش نبود،
او در عمق پیچش درد
گاهی بال بالکی میزد و
خون آلود
در اندیشه ی پرواز
سر به آسمان میداشت
درد بر او چیره و هر دَم
نور امید، برق چشمش بود،
اوج اندیشهاش لبریز،
فکر پرواز دیگری در سر،
سوی فردا و فرداها
دم به دم نفس میزد...
فکر پرواز و بیمرگی
حس عشق و یاد سرسبزی
باورش بود و یاریگر
تا که زخم سرد بالَش را
بُوَد التیام، اما
دگرش نمانده بود قرار
زخم میسوزاند و
شمع وجود،
میسوخت از فراقِ
سردِ تنهایی
بال شکسته ی رنگین پروانه
غرق در خون سرخ عشق
به خود می پیچید...
چشم بست و نفس
نماندش هیچ،
باورم نبود، ای وای
پروانه ی رنگینِ بیبالم
سوی ابدیت روانه بود
رفت و فرصتش نماند که عشق
بار دگر از سَرَش گیرد.
|
|
نقدها و نظرات
|
درود استاد بزرگوار عنایت حضرتتان، سبب امتنان است. بسیار سپاس دار هستم | |
|
درودها سپاس بیکران از لطف مستدام جنابعالی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و غمگین بود