يکشنبه ۴ آذر
به سوی روشنی شعری از زهرا آذرنیوش(شیدا)
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰ شماره ثبت ۹۸۲۶۰
بازدید : ۲۵۹ | نظرات : ۲۵
|
دفاتر شعر زهرا آذرنیوش(شیدا)
آخرین اشعار ناب زهرا آذرنیوش(شیدا)
|
می روم
از سر شوق
با دلی پر ز امید
و چشمانی باز
پی دیدن نور
تا به فردا برسم.
نردبانی از دور
پیش رویم پیداست
شرط دیدن نور
این است:
نردبان را باید
سمت بالا بروم
تا به رویا برسم.
ترس بر من غالب
اما
فرصتی دیگر نیست
ترس را باید امروز
من بترسانم
و فرو بنشانم.
ترسم از
پای ضعیف است
که از عمق به بالا نرود
نردبان وحشت
چشم را ترساند
پای را باید
مستحکم از جای خودش
برگیرم
با قدم های وزین
و به چشمانی باز
یک قدم بردارم.
قدمی را رفتم
و نسیم گل سرخی را
پیش چشمم آورد
تا حواسم دزدد
اما آسمان ناظر بود
قدمی دیگر را
سمت بالا رفتم
قدم سوم من
عبور از دل تاریکی بود
و سیاهی بشکست.
پای در دل نور نهادم
نور اما
هر دو چشمم را زد
دست بر چشم بردم
تا دو چشمم گیرم
یک صدایی در من
به بلندی می گفت:
طلب یک طاووس
جور هندستان است.
چشم من عادت تاریکی داشت
اما ذهن و دلم
سالها از دور
همدم نور و سپیدی ها بود
پس تو ای صبح سپید
بر دو چشمم می تاب
و دل سرد مرا
گرما بخش
تا که چشم از دیدن تو
سیراب شود...
تو اگر قدمت روی
دو چشمم گیری
من با تو
سوی فردا
سفری می گیرم
تا که ره گم نشود.
هر که را در مسیرم دیدم
همچو مرغی شیدا
سمت امید
و سوی روشنی
خواهم برد.
|
نقدها و نظرات
|
درود و سپاس تشکر از توجه حضرتعالی | |
|
درود و احترام سپاس بسیار از لطف بیکرانتان پاینده باشید | |
|
درود سپاس از حضرتعالی | |
|
درود و احترام سپاس دارم | |
|
درود و احترام سپاس از اظهار نظرتون سپاس دار هستم اگر ایرادها را بفرمایید | |
|
ببخشیدمن سررشته ندارم اساتید عنایت بفرمایند ولی بازهم ازدید خودم ازلحاظ زیباخوانی چشم | |
|
درود و تشکر از لطفتان | |
|
سپاس از لطف همیشگی شما | |
|
درود و سپاس | |
|
درود و سپاس از عنایتتون | |
|
سپاس از لطفتون به نظر می رسه اصلاح حضرتعالی تا حدودی معنای اصلی شعر را دچار آسیب می کنه با این حال از وقت که گذاشتید برای اصلاح تشکر می کنم | |
|
درود و سپاس | |
|
درود و سپاس از لطف حضرتعالی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و خوش آهنگ بود