يکشنبه ۴ آذر
به فلک شعری از زهرا آذرنیوش(شیدا)
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۵۶ شماره ثبت ۹۸۴۵۵
بازدید : ۱۷۴ | نظرات : ۱۰
|
دفاتر شعر زهرا آذرنیوش(شیدا)
آخرین اشعار ناب زهرا آذرنیوش(شیدا)
|
فلک آرام و صبور
ما در اندوه شب و تاریکی
پی خورشید رُخی
بی قراریم و جسور...!
گرچه آرامش ما دزدیدند
اما گاهگاهی
نقش آرام به خود می گیریم
تا که رسوا نشویم!
ما در اعماق سرابی دلگیر
دست از خود شسته و
یک گوشه ی سرد
شعر غمگینی را
با دو لب
زمزمه در گوش فلک می خوانیم.
کاش گوش فلک امشب
اندکی با خود اندیشه کند
و صدای ما را
لحظه ای بنیوشد!
کاش چشم فلک امشب
بزند عینک خود
و کاشانه ی ما را
یک دم به تماشا گیرد...
قاصدک واسطه شو!
پی ماموریت یک فردا
نغمه ی سبزی را
که به لب می خوانیم
به فلک باز رسان.
و بگو:
ز چه رو یارِ چنین سنگدلی
سوی ما روی نهاد؟
که وفا پیش آریم
و جفا سهم دل ما بشود!
قاصدک بازش گو
یا فلک صبر خودش بنشاند
یا که بی تابی را
از دل تشنه ی ما بستاند.
تا به کی رقص تضاد؟
تا به کی آتش و آب؟
تا به کی دروغ و درد!
تا به کی صبر و قرار؟
چون ببردی اختیار
بسته شد راه فرار
پس به اندیشه بزن تدبیری
و رهی را بگشا
تا که جان افزاییم
و به مقصود، تبرک جویم.
|
نقدها و نظرات
|
درود و سپاس بانو جان | |
|
درود و سپاس از لطف هیشگی تان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شهادت مولای متقیان حیدر کرار
اسدالله الغالب توشه کش یتیمان
حضرت علی علیه اسلام را تسلیت عرض میکنم
و در این لیالی قدر التماس دعای فراوان دارم