يکشنبه ۴ آذر
به استاد سخن شعری از زهرا آذرنیوش(شیدا)
از دفتر شعرناب نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۲:۲۲ شماره ثبت ۹۸۹۱۰
بازدید : ۱۵۶ | نظرات : ۸
|
دفاتر شعر زهرا آذرنیوش(شیدا)
آخرین اشعار ناب زهرا آذرنیوش(شیدا)
|
خاک توس است اینجا
مهد روح ایران،
و حکیمی دانا
خفته در خاکی پاک
لحظهای بنشستم
بر در خانه تو،
تا سلامی بدهم
نامت از راه خِرَد،
چون بگذشت،
قلم جاویدت
بوسه بر ایران زد،
نامهی پارسی اصل دری
به لبانم جاریست
به هجایی شیرین
مصرع کاِخ بلند
که پیاش را از نظم
به قلم بنهادی
من در آن بحر عمیق
و به آهنگ فعولن و فَعَل
نام ایران، دیدم
چون چراغی پر نور
به جهان سَروَر بود
و چه ایرانی بود!!!
اندر آن ایرانی
که به اندیشهی نیک،
نقش کردار سپید
همه جا پیدا بود
تار و پود هر نقش
عقل و فرهنگ و خِرَد
و رَجَش، رنگ ادب،
بافته بود
و در آن وادی سبز
همهی مردم شهر
تکیه بر تختِ خِرَد میدادند،
و صداقت حاکم،
پهلوانی پیشه
راستی در اوج و
دروغ در پس پنجرهی حسرت ِخود
زندان بود!
خِرَد، جادهی روشن نور
عشق، توشهی هر زن و مرد
و به چشم دل هر رهگذری
برق اندیشهی فردا پیدا،
ساعتی را به تو
و به ایران تو اندیشیدم
و تو و ایرانت
هر دو نامیرایید
زنده و جاویدان
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
حماسی و زیبا بود
زنده باد ایران